دکتر طریفی حسینی در دیدار با شهردار شیراز تاکید کرد:
آموزش و پرورش محور توسعه است و دیگر دستگاه ها و مجموعه مدیریت شهری باید حول این محور قرار گیرند/ شرط لازم برای توسعه ی متوازن، توجه بیشتر به آموزش و پرورش است.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: باید با پشتیبانی و حمایت سازمان های مختلف درجهت رفع نیاز های اولیه افراد معلول و استثنایی درجامعه تلاش کرد.
دکتر طریفی حسینی در بازدید از مدارس استثنایی شیراز خبر داد:
لزوم مجهز شدن دانش آموزان استثنایی به مهارت های حرفه ای مورد نیاز حال و آینده بازار کار و اشتغال کشور
لزوم مجهز شدن دانش آموزان استثنایی به مهارت های حرفه ای مورد نیاز حال و آینده بازار کار و اشتغال کشور
دکتر طریفی حسینی درکارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش فارس تاکید کرد:
ضرورت راه اندازی حداقل یک مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در مناطق آموزشی فاقد این مراکز
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به دنبال آن هستیم که در هر اداره آموزش و پرورش در سراسر کشور برای ارائه خدمات به دانش آموزان، یک مرکز اختلال یادگیری ایجاد شود.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس خبر داد؛
105 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در فارس، در طرح سنجش سلامت شرکت خواهند کرد
مدیر کل آموزش و پرورش فارس در آیین افتتاحیه استانی پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: 105 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در فارس، در طرح سنجش سلامت شرکت خواهند کرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس خبرداد:
۱۰۰ پایگاه کار سنجش سلامت نوآموزان را به عهده دارد
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس گفت: ۱۰۰ پایگاه سنجش شامل ۶۵ پایگاه ثابت و ۳۵ پایگاه سیار است که از ۵ تیر آغاز و تا پایان شهریور سنجش سلامت نوآموزان ادامه دارد.
علی ممبینی در جلسه شورای اداری عنوان کرد:
تعامل و تفاهم با دستگاههای مختلف صورت گیرد/سازماندهی دقیق و منظم مدارس در اولویت باشد/دانشآموزاننخبه معرفی وحمایت شوند
جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با حضور کلیه همکاران اداری در سالن اجتماعات این اداره و با تلاوتی آیاتی از قرآن مجید آغاز گردید.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور؛
تاکید بر نقش آفرینی فعال مدیریت شهری در توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه باید قوانین موجود در خصوص کودکان و دانشآموزان استثنایی در مصوبات پارلمانهای شهری درباره مناسبسازی معابر دیده شود،گفت: ۲۰ درصد از دانشآموزان استثنایی به دلیل عدم وجود زیرساخت مناسب و مشکلات حمل و نقل جذب مدارس نمیشود.
با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در شیراز انجام شد:
افتتاح آموزشگاه خیرساز استثنایی حاج قدرت الله ده بزرگی شیراز
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین افتتاح آموزشگاه خیرساز استثنایی حاج قدرت الله ده بزرگی در شیراز گفت: خیرین مدرسه ساز در انتقال ارزشهای ایثار نقش بسیاری مؤثری دارند.
معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست با رییس و اساتید دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد:
حوزه آموزش و پرورش استثنایی نیاز به همکاری و فعالیتهای چندوجهی دارد
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با رییس و اساتید دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شیراز با اشاره به فعالیتهای چندوجهی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی خاطر نشان کرد: در مقابل چندوجهی بودن این حوزه باید به دنبال فعالیتهای بین رشتهای در گروههای تخصصی باشیم.
دکتر طریفی حسینی تاکید کرد؛
ایجاد اکوسیستم دانش، فناوری و نوآوری در حوزه شناسایی و توانبخشی دانشآموزان استثنایی
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار با رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با ایجاد اکوسیستم دانش، فناوری و نوآوری با همکاری دانشگاهها می توانیم در شناسایی و ارائه خدمات توانبخشی به دانشآموزان استثنایی فعالیتهای موثری داشته باشیم.