• انتشار: 1400/06/28 - 09:40
  • تعداد بازدید: 1452
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی :

پایان فعالیت پایگاه های اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان بانیارهای ویژه با شعار تابستانی برای توانستن

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی از پایان فعالیت پایگاه های اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان بانیازهای ویژه خبر داد.

5105.mp3 پایان فعالیت پایگاه های اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان بانیارهای ویژه با شعار تابستانی برای توانستن

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، مهدی قاسمی پور رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به اهمیت برنامه‌های مبتنی بر آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اظهار داشت:  باتوجه به معنای اوقات فراغت که کشف و شکوفایی استعدادهای نهفته کودکان و دانش آموزان و نشان دادن آنها به جامعه است، بایستی خانواده‌ها کودکانشان را با چنین فضاها و کلاسهایی آشنا کنند تا استعدادهای پنهان فرزندانشان به عرصه ظهور برسد.

وی گفت: خوشبختانه در پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت مدراس استثنایی در سراسر استان، امسال با برنامه‌ریزی مدون ایده‌ها و برنامه‌های جالبی در قالب آموزه های دینی ، نقاشی، طراحی و کاریکاتور، شطرنج ، طراحی گرافیکی و وب ، کاردستی با وسایل بازیافت، اریگامی، شاهنامه خوانی و نقالی، آشپزی، زبان انگلیسی، خوشنویسی ، قصه گویی ،  نمایش خلاق، سازه های رنگی، بازی های آموزش و ریاضی برای‌ دانش‌آموزان بانیازهای ویژه طراحی و اجرا شد.

قاسمی پور با اشاره به اشاره به شروع فعالیت پایگاه ها از 12 تیر ماه افزود: در آموزش و پرورش استثنایی استان با وجود شرایط کرونایی در تابستان،  22 پایگاه دایر بوده و 875  دانش آموز دختر و پسر شرکت نمودند.

وی بیان داشت: این پایگاه ها با شعار تابستانی برای توانستن  بصورت مجازی کار خود را در رشته های مختلف و با همکاری مدیران، مربیان و معلمان مدارس آغاز  کرد و در 30 مرداد ماه به کار خود پایان داد.

قاسمی پور با تاکید بر غنی سازی اوقات فراغت،  کشف ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی ، تقویت روحیه همگرایی و مسئولیت پذیری و  پرورش ابتکاروخلاقیت  در دانش آموزان را از مهمترین دست آوردهای پایگاه های تابستانی اوقات فراغت برشمرد.

وی تصریح کرد : در سند تحول بنیادین یکی از چرخش های تحول افرین در حوزه آموزش، چرخه از آموزش های نظری به سمت آموزش های مهارتی و کاربردی است و با آموزش های خاص و ویژه در کلاس های اوقات فراغت به رشد همه جانبه دانش اموزان در تمامی ابعاد اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و ... توجه می‌شود.

قاسمی پور گفت: یکی از رسالت های آموزش و پرورش استثنایی  توانمند نمودن دانش آموزان بانیازهای ویژه  به عنوان یک فرد موثر و مفید در اجتماع است و وقتی چنین هدفی را دنبال می کنیم باید به آموزش های ویژه روی آوریم و به همه ابعاد توجه کنیم.

این مقام مسئول در پایان بیان داشت: امسال اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی کارگاهایی همچون قصه خوانی، آموزش نقاشی، آموزش صحیح خوانی نماز ، من توانا هستم( مهارت های اجتماعی) را  برای تمامی دانش آموزان بانیازهای ویژه  و کارگاه عکاسی زیستی را ویژه دانش آموزان کم شنوا و ناشنوا، به صورت مجازی و رایگان، در بستر شبکه شاد با  امکان شرکت برای تمامی دانش آموزان بانیازهای ویژه کشور برگزار نمود .

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 5105
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید