رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی :
پایان فعالیت پایگاه های اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان بانیارهای ویژه با شعار تابستانی برای توانستن
رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی از پایان فعالیت پایگاه های اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان بانیازهای ویژه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، مهدی قاسمی پور رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به اهمیت برنامههای مبتنی بر آموزش مهارتهای زندگی به دانشآموزان با نیازهای ویژه اظهار داشت: باتوجه به معنای اوقات فراغت که کشف و شکوفایی استعدادهای نهفته کودکان و دانش آموزان و نشان دادن آنها به جامعه است، بایستی خانوادهها کودکانشان را با چنین فضاها و کلاسهایی آشنا کنند تا استعدادهای پنهان فرزندانشان به عرصه ظهور برسد.
وی گفت: خوشبختانه در پایگاههای تابستانی اوقات فراغت مدراس استثنایی در سراسر استان، امسال با برنامهریزی مدون ایدهها و برنامههای جالبی در قالب آموزه های دینی ، نقاشی، طراحی و کاریکاتور، شطرنج ، طراحی گرافیکی و وب ، کاردستی با وسایل بازیافت، اریگامی، شاهنامه خوانی و نقالی، آشپزی، زبان انگلیسی، خوشنویسی ، قصه گویی ، نمایش خلاق، سازه های رنگی، بازی های آموزش و ریاضی برای دانشآموزان بانیازهای ویژه طراحی و اجرا شد.
قاسمی پور با اشاره به اشاره به شروع فعالیت پایگاه ها از 12 تیر ماه افزود: در آموزش و پرورش استثنایی استان با وجود شرایط کرونایی در تابستان، 22 پایگاه دایر بوده و 875 دانش آموز دختر و پسر شرکت نمودند.
وی بیان داشت: این پایگاه ها با شعار تابستانی برای توانستن بصورت مجازی کار خود را در رشته های مختلف و با همکاری مدیران، مربیان و معلمان مدارس آغاز کرد و در 30 مرداد ماه به کار خود پایان داد.
قاسمی پور با تاکید بر غنی سازی اوقات فراغت، کشف ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی ، تقویت روحیه همگرایی و مسئولیت پذیری و پرورش ابتکاروخلاقیت در دانش آموزان را از مهمترین دست آوردهای پایگاه های تابستانی اوقات فراغت برشمرد.
وی تصریح کرد : در سند تحول بنیادین یکی از چرخش های تحول افرین در حوزه آموزش، چرخه از آموزش های نظری به سمت آموزش های مهارتی و کاربردی است و با آموزش های خاص و ویژه در کلاس های اوقات فراغت به رشد همه جانبه دانش اموزان در تمامی ابعاد اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و ... توجه میشود.
قاسمی پور گفت: یکی از رسالت های آموزش و پرورش استثنایی توانمند نمودن دانش آموزان بانیازهای ویژه به عنوان یک فرد موثر و مفید در اجتماع است و وقتی چنین هدفی را دنبال می کنیم باید به آموزش های ویژه روی آوریم و به همه ابعاد توجه کنیم.
این مقام مسئول در پایان بیان داشت: امسال اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی کارگاهایی همچون قصه خوانی، آموزش نقاشی، آموزش صحیح خوانی نماز ، من توانا هستم( مهارت های اجتماعی) را برای تمامی دانش آموزان بانیازهای ویژه و کارگاه عکاسی زیستی را ویژه دانش آموزان کم شنوا و ناشنوا، به صورت مجازی و رایگان، در بستر شبکه شاد با امکان شرکت برای تمامی دانش آموزان بانیازهای ویژه کشور برگزار نمود .
نظر دهید