• انتشار: 1402/11/26 - 10:12
  • تعداد بازدید: 956
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون وزیر و سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی :

۱۱ اولویت کاری مدیران ستاد و ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها برای سال تحصیلی آتی اعلام شد.

8544.mp3 ۱۱ اولویت کاری مدیران ستاد و ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها برای سال تحصیلی آتی اعلام شد.

گردهمایی دو روزهٔ روسای ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی پس از تبیین برنامه‌های معاونت‌ها ی سازمان ‏و ارائه نظرات و دیدگاه‌های استان‌ها در عصر روز چهارشنبه با جمع بندی و سخنرانی دکتر الماسی سرپرست ‏سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی پایان یافت. ‏ ایشان ۱۱ اولویت کاری را برای مدیران ستاد و استان ها برای سال تحصیلی جاری اعلام نمودند: ‏1-‏ کیفیت بخشی آموزش تلفیقی و یکپارچه، به نحوی که دانش آموزان با نیازهای ویژه که امکان ادامه ‏تحصیل در مدرسه عادی دارند از برنامه های آموزشی ویژه برخوردار شوند.‏ ‏2- متناسب‌سازی برنامه درسی آموزش‌وپرورش استتثنایی با توجه به اینکه هم اکنون محتوی کتب درسی ‏با شرایط خاص بعضی گروه‌های دانش‌آموزان استثنایی سنخیت ندارد و موجب شده بعضی دانش‌آموزان ‏چندسال در یک پایه تحصیلی بمانند. ‏ ‏3- گسترش کیفی و کمی برنامه های پرورشی و ورزشی در سطح مدرسه، منطقه و استان و برگزاری ‏برنامه های کشوری به صورت قطبی. در برنامه های پرورشی سرود و تئاتر مورد توجه ویژه قرار گیرد.‏ ‏4- تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی از طریق ظرفیت‌های ایجاد شده در دانشگاه ‏فرهنگیان به ویژه به شیوه دو مدرکی (2 سال تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور و 2 سال آخر در ‏دانشگاه فرهنگیان). ‏ ‏5- از طریق مشارکت سازمان فنی و حرفه ای مسیری ایجاد کنیم که دانش‌آموزان استثنایی علاقه مند ‏بتوانند بعد از فارغ التحصیلی یک مهارت که امکان کارآفرینی از طریق آن باشد کسب کرده باشند. ‏ ‏6- با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و همکاری‌های مردمی، دانش‌آموزان استثنایی بازمانده از تحصیل ‏شناسایی و اقدام‌های لازم برای بازگشت آن‌ها به تحصیل فراهم شود؛ به نحوی که پوشش تحصیلی در همه ‏دوره‌ها به وضعیت حداکثری برسد. ‏ ‏7- آموزش نظام مند والدین به شیوه ترکیبی (حضوری-مجازی) در مراکز جامع سنجش، آموزش، ‏توان‌بخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی برنامه ریزی و اجرا شود. ‏ ‏8- به منظور اتمام مرحله سنجش در مراکز جامع برای اطلاع رسانی به خانواده‌ها از ظرفیت شبکه‌های ‏ملی صدا و سیما و سکوی شاد استفاده حداکثری بعمل آید. ‏ ‏9- آموزش‌های تکمیلی به شیوه ترکیبی برای معلمان جدیدالاستخدام استثنایی با همکاری دانشگاه ‏فرهنگیان برنامه ریزی و اجرا شود. ‏ ‏10- بررسی وضعیت نیروی انسانی مدارس استثنایی برای سال تحصیلی 1404-1403 حداکثر تا 15 ‏اسفندماه نهایی شود. ‏ ‏11- زمینه سازی برای حضور فعالانه مدارس استثنایی واجد شرایط برای مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی ‏محله (مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله)

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 8544
کلمات کلیدی
امید قنبرپور

امید قنبرپور

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید