معاون وزیر و سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی :
۱۱ اولویت کاری مدیران ستاد و ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها برای سال تحصیلی آتی اعلام شد.
گردهمایی دو روزهٔ روسای ادارات آموزشوپرورش استثنایی پس از تبیین برنامههای معاونتها ی سازمان و ارائه نظرات و دیدگاههای استانها در عصر روز چهارشنبه با جمع بندی و سخنرانی دکتر الماسی سرپرست سازمان آموزشوپرورش استثنایی پایان یافت. ایشان ۱۱ اولویت کاری را برای مدیران ستاد و استان ها برای سال تحصیلی جاری اعلام نمودند: 1- کیفیت بخشی آموزش تلفیقی و یکپارچه، به نحوی که دانش آموزان با نیازهای ویژه که امکان ادامه تحصیل در مدرسه عادی دارند از برنامه های آموزشی ویژه برخوردار شوند. 2- متناسبسازی برنامه درسی آموزشوپرورش استتثنایی با توجه به اینکه هم اکنون محتوی کتب درسی با شرایط خاص بعضی گروههای دانشآموزان استثنایی سنخیت ندارد و موجب شده بعضی دانشآموزان چندسال در یک پایه تحصیلی بمانند. 3- گسترش کیفی و کمی برنامه های پرورشی و ورزشی در سطح مدرسه، منطقه و استان و برگزاری برنامه های کشوری به صورت قطبی. در برنامه های پرورشی سرود و تئاتر مورد توجه ویژه قرار گیرد. 4- تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی از طریق ظرفیتهای ایجاد شده در دانشگاه فرهنگیان به ویژه به شیوه دو مدرکی (2 سال تحصیل در یکی از دانشگاههای معتبر کشور و 2 سال آخر در دانشگاه فرهنگیان). 5- از طریق مشارکت سازمان فنی و حرفه ای مسیری ایجاد کنیم که دانشآموزان استثنایی علاقه مند بتوانند بعد از فارغ التحصیلی یک مهارت که امکان کارآفرینی از طریق آن باشد کسب کرده باشند. 6- با استفاده از ظرفیت سایر دستگاهها و همکاریهای مردمی، دانشآموزان استثنایی بازمانده از تحصیل شناسایی و اقدامهای لازم برای بازگشت آنها به تحصیل فراهم شود؛ به نحوی که پوشش تحصیلی در همه دورهها به وضعیت حداکثری برسد. 7- آموزش نظام مند والدین به شیوه ترکیبی (حضوری-مجازی) در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی برنامه ریزی و اجرا شود. 8- به منظور اتمام مرحله سنجش در مراکز جامع برای اطلاع رسانی به خانوادهها از ظرفیت شبکههای ملی صدا و سیما و سکوی شاد استفاده حداکثری بعمل آید. 9- آموزشهای تکمیلی به شیوه ترکیبی برای معلمان جدیدالاستخدام استثنایی با همکاری دانشگاه فرهنگیان برنامه ریزی و اجرا شود. 10- بررسی وضعیت نیروی انسانی مدارس استثنایی برای سال تحصیلی 1404-1403 حداکثر تا 15 اسفندماه نهایی شود. 11- زمینه سازی برای حضور فعالانه مدارس استثنایی واجد شرایط برای مشارکت در فعالیتهای فرهنگی محله (مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله)
نظر دهید