• انتشار: 1398/10/10 - 09:17
  • تعداد بازدید: 453
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کردستان

24 مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در استان فعالیت دارند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از فعالیت 24 مرکز دولتی وغیر دولتی آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در استان کردستان خبرداد.

2351.mp3 24 مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در استان فعالیت دارند.

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام این خبر گفت: با هدف پیشگیری از افت تحصیلی 19 مرکز دولتی و 5 مرکز غیر دولتی ویژه مشکلات یادگیری در 10 شهرستان به دانش آموزان خدمات مختلف آموزشی ارائه می دهند.


وی با اشاره به شناسایی بیش از یک هزارو 700 نفر دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در پایه های اول تا ششم ابتدایی مدارس عادی تصریح کرد: این دانش آموزان دارای هوش پائینی نیستند بلکه در یک یا چند فرآیند پایه مربوط به استفاده از زبان گفتاری و نوشتاری دچار اختلال هستند.


رنجبر گفت: دانش آموزان دوره ابتدایی که در یک درس خاص از قبیل ریاضی، املا، خواندن و ... دارای اختلال می باشند با هدف کمک به افزایش موفقیت تحصیلی، توسعه خدمات آموزشی وتوانبخشی ،طراحی و اجرای برنامه های آموزشی مناسب به این مراکز ارجاع داده می شوند.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید قوانین و انتظارات از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را مشخص و روش هایی را برای هدایت، پویایی و پاسخ به نیازهای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کلاس تعیین کرد و فنون اصلاح رفتار، حمایت رفتاری مثبت و خود مدیریتی رفتار، حفظ، تعمیم و ارتقای رفتار را برای دانش آموزان درنظر گرفت تا از فرآیند آموزشی با توجه به نیازهای خاص آنان نتایج بهتری گرفته شود.


وی اظهار کرد: سنین اول تا سوم دوره ابتدایی زمان طلایی برای شناسایی و درمان مشکلات یادگیری در این دانش آموزان است که 10 تا 20 درصد جمعیت دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی را تشکیل می‌دهند.


رنجبر یادآور شد: از جمله دلایل عمده بروز اختلال یادگیری ازدواج فامیلی، مصرف دارو، استفاده از اشعه ایکس در دوران بارداری، مشکلات روانی عاطفی مادر در دوران بارداری و سوء تغذیه و تغذیه نامناسب مادر در دوران بارداری است.


وی افزود: در این مرکز برنامه های حمایتی برای دانش آموزانی که در معرض خطر افت تحصیلی و یا شکست تحصیلی قرار دارند اجرا می شود تا ضمن جلوگیری از گسترش مشکل یادگیری آنها موجبات تحصیل موفق آنها فراهم شود، در واقع عدم تشخیص و درمان به موقع اختلال یادگیری لطمات جبران ناپذیری را به زندگی حال و آینده کودک وارد می کند.

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها
  • کد خبر : 2351
کلمات کلیدی