• انتشار: 1399/04/02 - 15:46
  • تعداد بازدید: 619
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
شهرتهران

آموزش مجازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ، اما چگونه ؟

در گفتگو رادیویی شهناز کریمی با برنامه هشتک گفتگو : آموزش مجازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ، اما چگونه ؟

3067.mp3 آموزش مجازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ، اما چگونه ؟

 



در گفتگو رادیویی شهناز کریم با برنامه هشتک گفتگو : آموزش مجازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ، اما چگونه ؟

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ، شهناز کریمی در زمینه آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران در روزهای کرونایی و در فضای مجازی با برنامه هشتک گفتگو ( # گفتگو) مصاحبه کرد.

در این مصاحبه رادیویی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ضمن اشاره به لزوم توسعه عدالت آموزشی ، تحقق اهداف سند تحول بنیادین و اهداف دوره های تحصیلی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا که همه را غافلگیر کرد ما به آموزش در فضای مجازی روی آوردیم . هرچند قبل از شیوع ویروس کرونا به خاطر تعطیلی های مکرر و مشکلات خاص برخی از دانش آموزان عزیز همزمان با شروع سال تحصیلی طرح آزمایشی آموزش از راه دور را برای دانش آموزان بیمارستانی و دانش آموزانی که بدلیل شرایط خاص جسمی قادر به حضور در مدرسه نمی باشند ، اجرا کردیم.

ما تجارب کمی در زمینه آموزش مجازی داشتیم و کرونا همه دنیا و کشور ما را غافلگیر کرد لذا با توجه به اینکه برنامه های تلویزیونی برای بسیاری از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به دلیل تفاوت های فردی و محدودیت ها این گروه از دانش آموزان و متناسب نبودن شیوه های تدریس با شرایط خاص آن ها قابل استفاده نبود تصمیم گرفتیم تا اقدام به تولید محتوای آموزشی کنیم .

گفتنی است همکاران ما از اسفند ماه یعنی زمانی که مدارس به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شد در فضای مجازی فرایند آموزش را ادامه دادند.

به همت معلمان و مدیران عزیز مدارس استثنایی شهر تهران ٣٩٧٢١ تدریس برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در گروه های مختلف انجام گرفته است .

من وظیفه خود می‌دانم از همه معلمان تشکر ویژه داشته باشم چرا که معلمان کمتر از کادر درمان تلاش نکردند. آن ها صادقانه با تمام وجود و عشق به دانش آموزان به آموزش دانش آموزان در فضای مجازی پرداختند. براساس تماس‌های مکرر اولیا روزانه معلمان بیشتر از ۱۲ ساعت در فضای مجازی به آموزش دانش‌آموزان می‌پردازند .

شهناز کریمی با اشاره به لزوم تولید محتوای آموزشی استاندارد گفت: ما در شهر تهران به منظور تولید محتوای آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ، دو استودیو آوینا و اشاره را افتتاح و راه اندازی کردیم.

در استودیو آوینا محتوای آموزشی برای دانش آموزان با آسیب بینایی و در استودیو اشاره محتوای آموزشی برای تمامی گروه ها ساخته و تولید می شود . این محتواها از طریق سایت اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ، سایت آپارات و فضای مجازی در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار می گیرد.

وی در ادامه ضمن لزوم ارتقا زیر ساخت ها اظهار داشت: در راستای توانمندسازی معلمان جهت تولید محتوای آموزشی متناسب با نیازهای دانش آموزان عزیز در نظر داریم دوره های آموزشی را به منظور ارتقاء مهارتهای همکاران محترم در زمینه تولید محتوای آموزشی برگزار نماییم.

کریمی در پایان تأکید داشت: از فروردین ماه که شبکه شاد به صورت رسمی شروع به فعالیت کرد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و معلمان نیز برای آموزش در فضای مجازی به سمت شبکه شاد هدایت شدند. البته در شبکه شاد مشکلاتی برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه وجود دارد که تمامی مشکلات و مسائل از مدارس جمع آوری و انعکاس داده شده است برخی از آن ها رفع شده و همکاران بزرگوار ما در وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری و رفع کامل موانع و مشکلات می باشند.

http://player.iranseda.ir/epg-player/?VALID=TRUE&e=147104399















  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3067
کلمات کلیدی