• انتشار: 1399/11/21 - 08:47
  • تعداد بازدید: 1231
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

امضای تفاهم نامه بین آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با دانشگده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد

آیین انعقاد این تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فرهنگی با حضور روسای دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه فردوسی مشهد و اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در سالن اجتماعات دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

4049.mp3 امضای تفاهم نامه بین آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با دانشگده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد
 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی  به نقل از روابط عمومی اداره آموزش پرورش استثنایی  استان خراسان رضوی، دکتر حسین کارشکی رییس دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی ضمن تبریک مناسبت های ملی و مذهبی همچون ایام میلاد حضرت  فاطمه زهرا (سلام الله علیها)و دهه مبارکه فجر ،از فراهم شدن زمینه لازم جهت انعقاد این تفاهم نامه ابراز خرسندی نمود .
دکتر کارشکی دانشگاه فردوسی را به عنوان هشتمین دانشگاه تاثیرگذار کشور و دومین دانشگاه جامع در سطح کشور توصیف نمود که در این میان ، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی در زمینه آموزش و روان شناسی کودکان استثنایی پیش گام بوده لست
وی رایزنی جهت ایجاد رشته کودکان استثنایی در مقطع کارشناسی ارشد  در دانشکده علوم تربیتی را مهم و در حال پیگیری تبیین کرد
این چهره علمی و مقام برجسته ، یکی از ویژگی های دانشگاه های نسل چهارم را مسوولیت پذیری اجتماعی و پاسخگویی به نیازهای جامعه دانست و در این راستا  توجه به نیازهای علمی آموزشی و پژوهشی سازمان ها، نهادها و ادارات مختلف از جمله آموزش و پرورش استثنایی را حایز اهمیت برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با انعقاد این تفاهم نامه،  تعامل و رابطه بهتری بین دانشگاه و متولیان آموزش و پرورش استثنایی به منظور انجام رسالت ها و افزایش تأثیرگذاری در جامعه برقرار شود .
در ادامه مهدی قاسمی پور رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ضمن تشکر از استقبال و آمادگی دانشکده علوم تربیتی جهت انعقاد این تفاهم نامه ، اذعان داشت کار برای دانش آموزان با نیاز ویژه، افراد با توان خاص و ویژه را می طلبد و امید است دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی  با برخورداری از توان و پتانسیل ویژه مشهود در تمام  ارکان و  اضلاع خود حامی نوآموزان و دانش آموزان با نیاز ویژه در سطح استان و کشور باشد.
قاسمی پور به پوشش تحصیلی حدود ۱۹هزار دانش آموز در هفت گروه با  نیاز ویژه اشاره نمود که حدود نیمی از آنان در مدارس خاص و نیمی در مدارس عمومی در قالب طرح تلفیقی و فراگیر مشغول تحصیل هستند و  دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی در راستای فرهنگ سازی در زمینه آموزش و پرورش فراگیر  یاریگر این مجموعه خواهد بود .
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی به سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  و بسته های تحولی همچون مدارس فراگیر و الگوی پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه، مدرسه انطباقی طیف انیسم ، افزایش مشارکت ها و کاهش تمرکز  و نیز بسته مداخله به هنگام اشاره نمود و وجود مدارس پذیرای کودکان با نیاز ویژه را از بدو تولد با حمایت و آموزش والدین مهم برشمرد.
در این جلسه دکتر مشهدی معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده ، ایجاد تفاهم نامه ها را راهی برای تعامل و ارتباط بیشتر عنوان کرد و نقش دانشگاه ها را تربیت نیروی انسانی کارآمد برای کشور ، ارایه خدمات اثربخش و انجام پژوهش های بنیادین و کاربردی دانست و تشکیل تیم های تخصصی و معرفی موضوعات کاربردی را برای تحقیق و پژوهش مفید فایده دانست.
دکتر اصغری نکاح یکی از اعضای هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی نیز  بر پیوند زیاد و نقاط مشترک فراوان بین دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی و مجموعه آموزش و پرورش استثنایی تاکید نمود.
این چهره علمی و فرهیخته حوزه استثنایی را را تخصصی ترین حوزه در بدنه آموزش و پرورش توصیف نمود که بیشترین صلاحیت حرفه ای و تحصیلات عالی را به خود اختصاص داده است .
وی با اشاره به نتایج پژوهشی درون دانشگاهی که حاکی از  آمار بالای کارآفرینی در رشته کودکان استثنایی بعد از رشته زبان می باشد بیان داشتو این موضوع  اهمیت توجه خاص به این رشته را مضاعف می نماید .
  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4049
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید