• انتشار: 1399/03/18 - 13:50
  • تعداد بازدید: 938
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مازندران

بازدید از روند متناسب سازی مدرسه مهدیه شهرستان قائم شهر بعنوان اولین مدرسه پذیرای طرح تلفیقی فراگیر مازندران

مدرسه مهدیه شهرستان قائمشهر اولین مدرسه ای است که به عنوان مدرسه الگوی استانی در طرح فراگیر سازی دانش آموزان به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور جهت متناسب‌سازی پیشنهاد شده است.

2955.mp3 بازدید از روند متناسب سازی مدرسه مهدیه شهرستان قائم شهر بعنوان اولین مدرسه پذیرای طرح تلفیقی فراگیر مازندران

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بازدید  میدانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران از روند متناسب سازی شده مدرسه ابتدایی (مدرسه پذیرا طرح تلفیقی فراگیر) مهدیه شهرستان قائمشهرانجام شد .


سید حسین قاسمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران در حاشیه این بازدید عنوان داشت این مدرسه جهت مناسب سازی و پذیرش دانش آموزان با نیازهای ویژه با هماهنگی سازمان نوسازی و مدارس و برابر استانداردهای تعریف شده  در حال متناسب‌سازی شدن می باشد وان شاالله در سال تحصیلی جدید پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه  می باشد.


رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان  از سیاست آموزشی وزارت متبوع و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  برای مناسب‌سازی مدارس عادی برای پذیرش بخشی از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تا پایان سال ۹۹  خبر داد و عنوان داشت  دانش‌آموزانی که از معلولیت برخوردار هستند، قابلیت پذیرش در مدارس عادی و تحت عنوان مدارس پذیرا، را دارند.


وی گفت: امروز در جهان و در آموزش‌وپرورش کشور، رویکرد تعلیم و تربیت با نیازهای ویژه از سمت رویکرد تفکیک به سمت تلفیق و از تلفیق به فراگیر سازی جهت پیداکرده است و ما باید این مسیر را باکیفیت بیشتر ادامه دهیم .


وی با بیان اینکه در این مدارس خدمات معلم رابط، مرجع و مناسب‌سازی انجام می‌شود، به بسترسازی برای حرکت به سمت فراگیری آموزش را یادآور شد. وی افزود : هر چه قدر دانش آموزان با نیازهای ویژه بتوانند در مدارس عادی مشغول به تحصیل شوند، به نفع هر دو گروه دانش‌آموزان عادی و با نیازهای ویژه خواهد بود و بر همین اساس تمام تلاشمان بر مناسب‌سازی، همسوسازی، هم‌تراز سازی، همسان‌سازی مدارس عادی برای پذیرش دانش آموزان با نیازهای ویژه است و برای تحقق این امر نیازمند مناسب‌سازی در شهر، خانواده‌ها و بیش از همه در آموزش ‌و پرورش هستیم. وی با تأکید بر لزوم  مناسب‌سازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در جامعه و مدارس گفت: مناسب‌سازی باید در عناصر فضا، معلم و کتاب‌های درسی و دانش آموزان عادی، تجهیزات و  وسایل آموزشی و خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه انجام شود.


ریس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان  عنوان داشت : در این راستا دانش آموزان عادی و معلمان باید بدانند دانش آموزان با آسیب شنوایی، بینایی یا معلولین جسمی، حرکتی یا حتی اوتیسم از چه شرایط، ظرفیت و الزاماتی برخوردار هستند تا متناسب با آن‌ها رفتار کنند.


مدرسه ویژه اوتیسمی‌ها در شهرستان ساری احداث می‌شود


سید حسین قاسمی  افزود: با توجه به پیگیری های بعمل آمده برای احداث مدرسه تخصصی دانش آموزان اتیسم  تلاش خواهیم کرد با کمک مسئولین و خیرین محترم  طی یک سال آینده و با تامین زمین مناسب یک مدرسه دولتی ویژه دانش‌آموزان اوتیسمی در شهرستان ساری احداث شود.













  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2955
کلمات کلیدی