• انتشار: 1397/12/14 - 09:53
  • تعداد بازدید: 471
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تحصيل 6 هزار دانش آموز با نیازهاي ویژه استان كردستان در مدارس عادی

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان از تحصیل بیش از 6 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی استان در سال تحصیلی 98-97 خبرداد .

1623.mp3 تحصيل 6 هزار دانش آموز با نیازهاي ویژه استان كردستان در مدارس عادی

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور، خلیل رنجبر اظهارداشت: دانش آموزان با نیازهای ویژه که با وجود محدودیت های جسمی و حرکتی از نظر بهره هوشی در وضعیت عادی قرار دارند باید با بهره مندی از تمام امکانات وشرایط موجود برای تحصیل در مدارس عادی آماده وبا بسط رویکرد فراگیرسازی آموزش ها در نظام تعلیم وتربیت به سمت تحصیل در کنارهم سالان سوق داده شوند.


وی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار آموزش برای همه یکی از رویکردها آموزش تلفیقی فراگیر است که دانش آموزان با نیازهای ویژه آسیب دیده بینایی ،آسیب دیده شنوایی ،دارای مشکلات جسمی - حرکتی،اختلالات یادگیری ،رفتاری وسازگاری ودیر آموزان به نظام آموزش وپرورش عادی سوق داده می شوند ،افزود :در سال تحصیلی جاری 642 دانش آموز با نیازهای ویژه آسیب دیده بینایی ،آسیب دیده شنوایی ودارای مشکلات جسمی - حرکتی استان از خدمات حمایتی،توانبخشی ،آموزشی و پرورشی در مدارس عادی بهره مند شده اند.


رنجبرگفت: باید به سمتی حرکت کنیم که تمام مدارس پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه باشند واین دانش آموزان از امکان تحصیل در نزدیکترین مدرسه به محل زندگیشان بهره مند ودرکنار سایر دانش آموزان علاوه برتحصیل ،تعامل ،همکاری ، روحیه مشارکت پذیری ومهارت های مورد نیاز برای حضور در جامعه وتعامل با دیگران را بیاموزند.


وی اظهارداشت : در سال تحصیلی جاری 1900 دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در پایه های اول تا ششم ابتدایی و 3500 دانش آموز دیرآموز پایه های اول تا سوم دوره ابتدایی مدارس عادی استان از خدمات آموزش و پرورش استثنایی استان استفاده می کنند.


رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان كردستان از آموزش فراگیر به عنوان یکی از مؤلفه های کلیدی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش یاد کرد و اذعان داشت :یکی از اهداف اساسی این سند گسترش و تعمیم همه جانبه عدالت آموزشی وپرورشی ، پرداختن به نیازهای متنوع تمام یادگیرندکان از طریق افزایش مشارکت در یادگیری وکاهش محرومیت و محدودیت در آموزش است.


وی افزود :حضور دانش آموزان در کناریکدیگر و هم سالان را باید در مدارس ترویج داد و جامعه را نمی توان برای افراد تفکیک کرد ،با فرهنگ سازی و ارائه آموزش لازم به معلمان می توان زمینه حضور بسیاری از این دانش آموزان با نیازهای ویژه را در مدارس عادی فراهم کرد.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 1623
کلمات کلیدی