• انتشار: 1403/08/11 - 21:15
  • تعداد بازدید: 92
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان اعلام کرد:

جشنواره الگوهای برتر یاددهی-یادگیری؛ تضمین کیفیت بخشی آموزشی و توسعه حرفه ای معلمان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: جشنواره الگوهای برتر یاددهی - یادگیری زمینه‌ساز توسعه مهارت های حرفه ای ، کیفیت بخشی آموزشی و افزایش توانمندی‌های تخصصی معلمان در رویکردهای انفرادی و درس پژوهی است.

10042.mp3 جشنواره الگوهای برتر یاددهی-یادگیری؛ تضمین کیفیت بخشی آموزشی و توسعه حرفه ای معلمان

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان با اعلام ابلاغ شیوه نامه اجرایی جشنواره الگوهای برتر یاددهی - یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گفت: این جشنواره با هدف توسعه زمینه پژوهشگری در حوزه نوآوری‌های آموزشی، ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان، توسعه کیفی منابع انسانی، آشنایی با فناوری‌های نوین، شناسایی و ترویج روش‌ها و تجارب موفق و کارآمد تدریس از سوی آموزش وپرورش استثنایی در سال تحصیلی 1404-1403 برگزار می‌شود.

وی افزود: آموزگار استثنایی، دبیر، هنرآموز و استادکار، معلمان رابط، مدیر و معاون مدارس، نیروهای توانبخشی، مراقبان سلامت، مشاوران و مددکاران، مربیان پرورشی و معلمان تربیت بدنی و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: بر اساس شیوه نامه اجرایی جشنواره الگوهای برتر یاددهی- یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سال تحصیلی ۱۴۰4 - ۱۴۰3همکاران شاغل آموزش‌وپرورش استثنایی، آموزش تلفیقی فراگیر و مراکز جامع سنجش استان از امروز  تا پایان بهمن ماه جاری می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای در سامانه جشنواره به نشانی jashnvareh.csdeo.ir  بارگذاری کنند.

وی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان فقط در یک رویکرد انفرادی یا درس‌پژوهی و یک موضوع در حوزه آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی، توانبخشی، مشاوره، مددکاری و بهداشت، امکان شرکت در این جشنواره را دارند.

محمدی با تأکید بر اینکه تدوین طرح درس و فعالیت‌های پیشنهادی مرتبط با در نظر گرفتن ساحت‌های شش‌گانه تربیتی سند تحول بنیادین خواهد بود، گفت: افراد برگزیده کشوری سه سال گذشته مجاز به شرکت در جشنواره  سال جاری نمی‌باشند و آموزش وپرورش استثنایی استان می تواند از تجربیات و تخصص این افراد در برگزاری کارگاه های آموزشی و داوری استفاده نماید.

وی افزود: معلمان خلاق باید از دانش‌آموزان همان پایه کلاس مطابق با موضوع وپایه مربوط خود در امر تدریس استفاده کنند و در صورتی که خلاف این مسئله محرز شود، اثر از ادامه روند داوری حذف می‌شود.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان افزود: فرآیند ارزیابی آثار و تجربیات معلمان در سه سطح استانی، کشوری و نهایی خواهد بودو فرآیند داوری جشنواره الگوهای برتر یاددهی-یادگیری به شیوه الکترونیک در سامانه جشنواره اجرا می شود.

وی با بیان اینکه تنوع نیازها در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه این ضرورت را ایجاب می‌کند تا ارتقاء وبه روزآوری تخصص و مهارت معلمان مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: نقش معلم به عنوان هدایت‌کننده و مؤثرترین عنصر در فرآیند آموزش‌وپرورش اجتناب‌ناپذیر است، لذا ارتقای توانمندی معلمان در برنامه‌های آموزشی باید در اولویت قرار گیرد.

محمدی با بیان اینکه معلمان عنصر اصلی در نظام آموزش‌و‌پرورش به شمار می‌آیند، گفت: موفقیت نظام آموزشی به تعامل دانش، مهارت و حساسیت معلم از یک سو وتحقق انتظارات یادگیرندگان از سوی دیگر مرتبط است.

 

  • گروه خبری : اخبار ,اخبار استان ها,کردستان
  • کد خبر : 10042
کلمات کلیدی
روابط عمومی  کردستان

روابط عمومی کردستان