• انتشار: 1399/04/16 - 10:29
  • تعداد بازدید: 1046
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
گلستان

جلسه آموزشی آزمایندگان تخصصی هوش سنجش نوآموزان

جلسه آموزشی آزمایندگان تخصصی هوش پایگاههای سنجش با حضورعباس خانعلی دبیر سنجش استان رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی ، کارشناسان سنجش و ناظرین برگزار شد.

3260.mp3 جلسه آموزشی آزمایندگان تخصصی هوش سنجش نوآموزان

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان، جلسه آموزشی آزمایندگان تخصصی هوش  پایگاههای سنجش با حضور رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی و کارشناسان سنجش و ناظرین  برگزار شد.


جلسه با صحبت های خانعلی دبیر ستادسنجش در خصوص اهمیت و تخصصی بودن وظایف آزماینده تحصیلی به عنوان  فیلتری برای جایدهی نوآموزان در مدارس عادی یا استثنایی یا ارجاع به بهزیستی آغاز شد.وی در رابطه با وظایف وتعهدات آزماینده تخصصی موارد زیر را عنوان کرد: مطالعه دقیق دستورالعمل ها انجام شود تا تشخیص به صورت کاملا تخصصی و علمی باشد و همچنین آزماینده قدرت ارائه مشاوره به روش علمی و اصولی به خانواده ها را داشته باشد.قبل از اجرای تست ،مشاهدات بالینی درست و دقیق،مطالعه پرونده و سابقه تحولی نو آموز بررسی شود ثبت دقیق و فوری نتایج در موعد مقرر انجام شود تا روند ارائه اطلاعات به سازمان استثنایی به درستی انجام گیرد.


وی در ادامه در خصوص اهمیت کار ارزیابی تخصصی مطالب زیر را عنوان کرد:آموزش و پرورش استثنایی مجری طرح سنجش به عنوان بزرگترین طرح غربالگری ملی است بنابراین نظر و تصمیم آزماینده در مورد جایدهی دانش آموز درمدارس عادی یا استثنایی بسیار مهم وسخت خواهد بود و نتایج و عواقب تصمیم گیری های آزماینده ،سرنوشت آینده دانش آموز را رقم خواهد زد. در طول سال تحصیلی از وضعیت دانش آموزان در مدارس استثنایی و عادی اطلاع حاصل شود.


ایشان در پایان خاطر نشان نمود : در اجرای تست تخصصی به عواملی مانند :محرومیت ها وبافت اجتماعی ،اقتصادی ،فرهنگی و محیط شهری و روستایی وشرایط روحی و روانی دانش آموز توجه شود. آزماینده ها به این نکته توجه کنند که بسیاری از نوآموزان از لحاظ هوشی مشکلی ندارند بلکه در بروز هوش و توانایی های مربوطه دارای مشکل اند


در ادامه جلسه عبادی نیا کارشناس سنجش به آموزش تخصصی براساس دستورالعمل پرداخت و نکات کلیدی برای اجرای آزمون را آموزش داد و از نظرات وتجربیات آزماینده ها ی کارآزموده استفاده شد.


گفتنی است در سنجش نوآموزان سال گذشته 3081 نفر ارجاع تحصیلی شدند . 242 نفر به مدارس استثنایی معرفی شدند و 1987 نفر دیرآموز شناسایی شدند .


 

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3260
کلمات کلیدی