• انتشار: 1399/12/20 - 12:48
  • تعداد بازدید: 760
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جلسه تدوین پروتکل ارزیابی و مداخله ی آموزش و توان بخشی دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری با نقص ریاضی

جلسه "تدوین پروتکل ارزیابی و مداخله ی آموزش و توان بخشی دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری با نقص ریاضی" در اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران برگزار گردید.

4243.mp3 جلسه تدوین پروتکل ارزیابی و مداخله ی آموزش و توان بخشی دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری با نقص ریاضی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از  روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران، روز چهارشنبه مورخ 99/12/13 جلسه ای با موضوع "تدوین پروتکل ارزیابی و مداخله ی آموزش و توان بخشی دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری با نقص ریاضی" با حضور  آقای دکتر علیخانی معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران، خانم علینقیان کارشناس آموزش و کارگروه آموزشی مشکلات ویژه یادگیری استان، برگزار گردید.

دکتر علیخانی ضمن خوش آمد گویی و تشکر از همکاران جهت حضور در جلسه  بیان نمود: امروز توجه زیادی به نارسایی های دانش آموزان در ریاضیات شده است و این توجه ناشی از میزان پیشرفت کم دانش آموزان ناتوان در ریاضی بوده است. محققان علوم شناختی نشان داده اند که دانش آموزان باید اصول ریاضی (مانند دانش بیانی)، قواعد و روش ها (مانند دانش روندی) و روابط (مانند دانش مفهومی) را درک کنند تا علم ریاضی در آنها شکل بگیرد.

وی افزود: پیشنهاد می شود در مدارس ریاضیات در سه مرحله ی عینی، تصویری و انتزاعی تدریس شود و آموزش مستقیما بر موضوعاتی که باید تدریس شوند و توالی مراحل مورد نیاز برای رسیدن به آن اهداف را تاکید نماید. یادگیری راهبردهای آموزشی می آموزد که چگونه یادگیری خود را در زمینه ی ریاضیات کنترل کنند و به آن جهت بدهند. رویکرد حل مسئله بر تفکری تاکید می ورزد که دانش آموزان نیاز دارند تا راه حل هایی برای مسائل پیدا کنند.

خانم علینقیان کارشناس مشکلات ویژه یادگیری گفت: در ریاضیات، دانش آموزان نه تنها نحوه ی محاسبه کردن را می آموزند، بلکه یاد می گیرند چگونه استدلال کنند و آن استدلال را برای حل مسائل زندگی واقعی به کار ببرند درک مفاهیمی چون عدد، تساوی، مجموعه ها، نسبت و روابط کارکردی، جنبه های مهم در کارایی ریاضیات هستند. مهارت های دیگری هم مثل شمردن پول، گفتن ساعت، اندازه گیری قد و وزن اهمیت دارند.

در  پایان این جلسه در مورد نحوه ی تکمیل کاربرگ های مفهوم ضرب پایه چهارم تا ششم ارسالی از دبیرخانه خراسان شمالی بحث و گفتگو صورت گرفت و تصمیم گرفته شد تا نمونه های تکمیل شده کاربرگ ها تا روز چهارشنبه 99/12/20 جمع آوری و تحویل کارگروه گردد.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 4243
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید