• انتشار: 1399/04/11 - 09:05
  • تعداد بازدید: 909
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
آذربایجان شرقی

دومین نشست مجلس دانش آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه بصورت مجازی

دومین مجلس دانش آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه بصورت مجازی

3182.mp3 دومین نشست مجلس دانش آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه بصورت مجازی

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی، دومین مجلس دانش آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه بصورت مجازی و ویدئوکنفرانس با حضور رئیس و مسئولین سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و اعضای مجلس دانش آموزی استانهای کشور برگزار شد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و روز آزاد سازی خرمشهر گفت : اولین مجلس دانش آموزی با نیازهای ویژه که به صورت مجازی بود در سال گذشته در مشهد با حضور ۶۲ دانش آموز عضو مجلس برگزار شد.



وی تاکید کرد : نظام عریض و طویل آموزش و پرورش با این حجم وسیع نیروی انسانی و حجم عظیم امکانات در ادارات و مدارس در تلاش است که محصول درست را به عنوان خروجی نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم و آن محصول چیزی نیست جز تعلیم و تربیت دانش آموزان ، شناسایی و شکوفایی استعدادهای آنها.


وی اذعان کرد : لذا دانش آموز باوری، دانش آموز یاوری و دانش آموز محوری، اصل اساسی و مرکز ثقل این نظام بوده و باید باشد تا بتوان با این نگاه دانش آموزان را به عنوان منابع انسانی تبدیل به سرمایه انسانی کنیم و در این راستا دانش آموزان ۱۰۵ قلم امکانات یعنی بیش از ۷۰ هزار نوع امکانات آموزشی، پرورشی و توانبخشی نیاز دارند تا از منابع انسانی به سرمایه انسانی تبدیل شوند.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، اعضای مجلس دانش آموزی را به عنوان مشاورین مدیرکل هر استان ، مشاورین روسای ادارات استثنایی ، مشاورین مدیر مدرسه و مشاورین رئیس سازمان دانست که باید در جلسات شرکت کنند و فردا ابلاغ مربوط به سازمان صادر خواهد شد.



سیدجواد حسینی بزرگترین رسالت آموزش و پرورش را کشف و تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی با استفاده از استاندارد سازی رویه ها و چرخش های تحول آفرین در تمامی عرصه ها خواند و گفت: این مهم ، کلید توسعه جامعه است و انجام آن مستلزم این است که دانش‌آموزان را در تمام ساحت‌ها رشد دهیم و نمای ارزیابی آموزش و پرورش ارزیابی تمام ساحتی باشد.


وی ادامه داد : یکی از این ساحتها جامعه پذیری و اجتماعی شدن است که مجلس دانش آموزی گامی در جهت تحقق و تعلیم و تربیت در عرصه سیاسی و اجتماعی است و برای تحقق آن باید مدیران، مسئولین و روسا باور کنند شورای دانش آموزی را بالاصاله و نه بالوکاله مشارکت دهند.


وی تشریح کرد : فراهم کردن زمینه ای برای تریبت اجتماعی دانش آموزان و نیاز شدید به تفکر انتقادی آنان یکی از دلایل تشکیل مجلس دانش آموزی می باشد و این مجلس مکانی برای جستجوگری، پرسشگری، تمرکز بر روی نقص فعالیت‌ها، اصلاح قوانین و همچنین گامی برای خود باوری دانش‌آموزان است.



رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اذعان کرد : امسال 129 کتاب دیگر مناسب سازی خواهد شد و برای مناسب سازی در جامعه نیز نهضت زبان اشاره و خط بریل را خواهیم داشت.


سیدجواد حسینی ضمن تاکید بر تشکیل مجلس دانش آموزی در هر استان ، بیان کرد : کانالی برای دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد طراحی خواهد شد تا تمام نرم افزارهای مورد نیازشان به ترتیب طراحی در اختیار آنان قرا گیرد.


تلفیق دانش آموزان جسمی حرکتی در مدارس عادی به شرط داشتن امکانات مناسب، ایجاد رقابت با دانش آموزان عادی در زمینه‌های مختلف ، اختصاص امکاناتی چون لپ تاپ و گوشی هوشمند و تبلت برای خانواده های بی بضاعت و غیر قابل فروش، به روز رسانی نرم افزار شاد برای دانش آموزان نابینا، جداسازی دانش آموزان نابینا از معلولین جسمی حرکتی و برگزاری سوالات امتحانات نهایی به صورت بریل از جمله خواسته های نمایندگان دانش آموزان با نیازهای ویژه در این مجلس بود.



گفتنی است امسال تعداد ۸۹۹ مدرسه، برگزار کننده شورای دانش آموزی هستند که تعداد 52088 نفر دانش آموزان شرکت کننده داشته و تعداد ۴۳۲۱ نفر دانش آموز منتخب هیئت رئیسه می‌باشند که از هر استان دو دانش آموز به عنوان نماینده در مجلس دانش آموزی کشوری عضو می باشند و یکی از وظایف این مجلس، رصد شرایط شبکه شاد و گزارش مشکلات احتمالی آن به مسئولین می باشد.


 



  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3182
کلمات کلیدی