• انتشار: 1399/01/25 - 08:56
  • تعداد بازدید: 519
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
اردبیل

راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزان(شاد) برای آموزش دانش آموزان با نیاز های ویژه استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان :با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه وزارت بهداشت مبنی بر قرنطینه در خانه و به حداقل رساندن رفت و آمدها جهت حفظ سلامتی افراد جامعه،وزارت آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی سامانه آموزش مجازی شاد نموده تا مربیان و معلمان بتوانند از طریق کلاسهای مجازی ،نوآموزان و دانش آموزان را آموزش دهند.

2729.mp3 راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزان(شاد) برای آموزش دانش آموزان با نیاز های ویژه استان اردبیل

شفائی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بیان داشت: شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به منظور ساماندهی آموزش مجازی دانش آموزان طراحی و پیاده سازی شده است و زیر ساخت اجرایی این طرح استفاده از پیام رسانهای داخلی است که یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام رسان و احراز هویت مدیر ،معلم و دانش آموزان طراحی شده است و برگزاری کلاسها در بستر امن در فضای مجازی برای معلم و دانش آموز فراهم گردیده است.


شفائی افزود :ساختار شبکه اجتماعی دانش آموزان همانند ساختار مدرسه واقعی است یعنی دانش آموزان وارد کلاس مجازی می شوند و معلم در همان زمان مطابق با برنامه کلاسی که مدیر مدرسه ارائه میدهدحضور خواهند داشت و فرایند یاددهی و یادگیری را دنبال خواهند نمود و نظارت بر کلاسهای درس مجازی معلمان و حضور و غیاب دانش آموزان برعهده مدیر و کادر اداری مدرسه است.


وی اظهار داشت :با توجه به این که در شرایط فعلی ،برای اولین بار بصورت گسترده از این روش برای آموزش نوآموزان و دانش آموزان استفاده می گردد با تلاش همکاران زحمتکش در خصوص اجرای فرآیندهای طولانی تدریس از طریق سامانه مجازی شاد امکانپذیر خواهد بود.تا دانش آموزان از تحصیل عقب نمانده و این وضعیت کنونی که بر اثر ویروس کرونا بوجود آمده به فرصت تبدیل کنیم.


شفائی در خصوص ضرورت استفاده از فضای مجازی در راستای آموزش های مجازی در یک بستر امن و با بهره گیری از امکانهای موثر موجود در فضای مجازی افزود: مدارس استثنایی با بهره گیری از فضای مجازی و فرصت ایجاد شده با انتخاب یکی از پیام رسانهای داخلی در سامانه سناد، فرآیند ایجاد شبکه اجتماعی دانش آموزان را با همکاری والدین دانش آموزان ایجاد خواهند کرد.


در ادامه رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان از روند انتخاب پیام رسانها توسط مدیران مدارس استثنایی و برخی مشکلات بوجود آمده در برخی مدارس گفتند:شرایط کنونی جامعه ضرورت استفاده از فضای مجازی را در راستای آموزش های مجازی ایجاب کرده است وضروری است مدارس یکی ازپیام رسانهای داخلی شامل (گپ، آی گپ، بله، روبیکا و سروش ) را انتخاب کنند و والدین دانش آموزان یا شخص دانش آموز پس از اطلاع از پیام رسان منتخب مدرسه از طریق مدیر و معلم باید از نسخه جدید به کلاس خود در مدرسه وصل شوند تا فرآیند یاددهی و یادگیری میسر گردد. و دانش آموزان بدون پیام رسان نیز از طریق سامانه shad. Medu.ir می توانند وارد کلاس های مدرسه خود شوند و مطالب گفته شده توسط معلم را یاد بگیرند.


در پایان  براساس قطبندی که در جلسات قبلی صورت گرفته و هریک از کارشناس مسئولان و کارشناسان ،مسئولیت رسیدگی به مسائل یک قطب بودند. گزارشی از حوزه فعالیت خود برای بررسی وضعیت هر منطقه ارائه نمودند.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2729
کلمات کلیدی