• انتشار: 1398/06/02 - 15:04
  • تعداد بازدید: 426
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
خراسان رضوی

مراسم اختتامیه پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت برگزار شد

مهدی قاسمی پور در مراسم اختتامیه اوقات فراغت: برگزاری کلاس های اوقات فراغت در آموزش و پرورش استثنایی را نباید به عنوان یک هدف یا برنامه نگاه کرد

1940.mp3 مراسم اختتامیه پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت برگزار شد


مراسم اختتامیه پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان بانیازهای ویژه  با حضور نیرویی مشاور مدیر کل، زرقامی کارشناس مسئول فعالیت های اردویی و کانون ها، صوفی کارشناس مسول فرهنگی، عرفانی کارشناس تربیت سیاسی اداره کل آموزش و‌پرورش خراسان رضوی، جوانشیری رییس آموزش و پرورش ناحیه شش، بخشی فر خیر مدرسه ساز، قاسمی پور رییس آموزش و پرورش استثنایی استان و جمعی از کارشناسان اداره برگزار شد.


جوانشیری رییس آموزش و پرورش ناحیه شش در مراسم اختتامیه پایگاه های اوقات فراغت:


·         بسیار خرسندم در آستانه عیدغدیرخم در کنار دانش آموزان عزیز با نیازهای ویژه حضور دارم 


·         کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان بانیازهای ویژه خدمت می کنند محبوب درگاه الهی هستند  چرا که با چنین خدمت ارزشمندی لبخند رضایت را بر لبان والدین ایجاد می کنند


·         توانمند کردن دانش آموزان بانیازهای ویژه از هنر و عشق شما به انسانیت سرچشمه می گیرد.


 


نیرویی مشاور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی :


·         دانش آموزان بانیازهای ویژه باید در کنار کسب علم و ‌دانش،  مهارت های زندگی و مهارت های فنی و حرفه ای را بیاموزند تا بتوانند در زندگی خود از آن بهره ببرند.


·         ما به عنوان مسول و دست اندرکار باید در حد توان خود به این عزیزان خدمت کنیم چرا که فرآیند تعلیم و تربیت تعطیل ناپذیر است و باید همیشه در این فرایند حضور موثر داشت چه در طول سال تحصیلی و چه در ایام تابستان با برگزار نمودن پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت.


 


مهدی قاسمی پور رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در مراسم اختتامیه اوقات فراغت:


·         برنامه پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت همچون سال های گذشته در سطح استان برگزار شد.


·         در آموزش و پرورش استثنایی باید توجه خاصی به برگزاری کلاس های اوقات فراغت داشته باشیم به دلیل نیاز خاص گروه هدف ما.


·         برگزاری کلاس های اوقات فراغت در آموزش و پرورش استثنایی را  نباید به عنوان یک هدف یا برنامه نگاه کرد چرا که این گروه از دانش آموزان به آموزش های خاص نیاز دارند


·         در سند تحول بنیادین یکی از چرخش های تحول آفرین در حوزه آموزش، چرخه از آموزش های نظری به سمت آموزش های مهارتی و کاربردی است و با آموزش های خاص و ویژه در کلاس های اوقات فراغت به رشد همه جانبه دانش آموزان در تمامی ابعاد اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و ... توجه می‌شود.


·         یکی از رسالت های آموزش و پرورش استثنایی توانمند نمودن دانش آموزان بانیازهای ویژه  به عنوان یک فرد موثر و مفید در اجتماع است و وقتی چنین هدفی را دنبال می کنیم باید به آموزش های ویژه روی آوریم و به همه ابعاد توجه کنیم.


·         مدارس استثنایی در حوزه های ناشنوایان، نابینایان. جسمی حرکتی و بخشی از طیف اتیسم به سمت فراگیرسازی در حرکت است و در فراگیرسازی دانش آموزان بانیازهای ویژه در کنار دانش آموزان عادی  تحصیل می کنند.


·         در روند فراگیرسازی معکوس دانش آموزان عادی در کنار دانش آموزان بانیازهای ویژه در مدارس استثنایی قرار می گیرند و این روند امسال برای اولین بار در پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت اجرا گردید و با بازخورد بسیار خوبی روبرو شد.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 1940
کلمات کلیدی