• انتشار: 1398/08/14 - 13:06
  • تعداد بازدید: 485
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کردستان

مهارت آموزی رویکردی اثربخش در آموزش دانش آموزان با نیازویژه ذهنی است

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان مهارت آموزی وآموزش کاربردی را رویکردی اثربخش وموفق در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی استان عنوان کرد.

2127.mp3 مهارت آموزی رویکردی اثربخش در آموزش دانش آموزان با نیازویژه ذهنی است


به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان؛ خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر آموزش مهارت های اساسی وضروری ،توانمندسازی وآماده سازی دانش آموزان با نیاز ویژه ذهنی برای ورود به دوره حرفه آموزی ومحیط کار گفت: استفاده از روش غنی سازی آموزشی ومحیطی از جمله گفتاردرمانی و کاردرمانی درارتقای کیفیت فرآیند آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه مؤثرخواهد بود .


رنجبر افزود: 985 دانش آموز با نیاز ویژه ذهنی در 88 مدرسه ومرکز مستقل وضمیمه شهری و روستایی در مقطع ابتدایی، متوسطه پیش حرفه ای دوره اول و حرفه ای دوره دوم در تمامی شهرستان ها ومناطق تابعه استان مشغول به تحصیل می باشند .


رنجبر با بیان اینکه دانش آموزان با نیاز ویژه ذهنی با آموزش های مداوم و تمرین مهارت آموزی و تسلط بر آموخته ها می توانند به استقلال شغلی دست یابند، اظهار کرد: مهارت آموزی دانش آموزان را قادر می سازد تا دانش، نگرش وارزش های وجودی خودرا به توانایی های واقعی وعینی تبدیل سازد .


وی با تأکید بر رویکرد عملی و مهارتی که برای آشنایی دانش آموزان با مشاغل در مدارس با نیازهای ویژه در نظر گرفته شده است یادآور شد :هدف اصلی در آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازه ویژه ذهنی تدوین برنامه درسی کارکردی ورساندن آنها به استقلال نسبی وخودکفایی فردی ،اجتماعی واقتصادی است به گونه ای که بتوانند فرد مفیدی برای جامعه باشند .


رییس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد :مهارت آموزی در راستای ارتقای مهارت های زندگی ، تعمیم محتوای یادگیری به محیط زندگی مستقل، کاربردی بودن محتوای آموزشی، انطباق با شرایط زندگی خارج از مدرسه، رفع نیازهای جاری، کاهش مشکلات بیرونی و نیز افزایش توانایی های بالقوه از مهم ترین برنامه های آموزشی برای این دانش آموزان با نیاز ویژه ذهنی می باشد .


رنجبر در ادامه گفت: در راستای شکوفایی ظرفیت ها و توان بخشی حرفه ای وبه منظور توانمندسازی، ارتقای سطح خودباوری، تقویت روحیه ی کار وایجاد بستر خودباوری، کار آفرینی به عنوان یک ضرورت غیر قابل اجتناب در مدارس با نیازهای ویژه استان اجرا می شود.


رییس آموزش وپرورش استثنایی گفت: اجرای دوره های آموزشی، ارتقای مهارت های فنی و شایستگی های شغلی، آموزش کار آفرینی ،مهارت های فنی، کسب وکار وبرگزاری اردوی یک روزه مشاغل زمینه ورود دانش آموزان مستعد با نیازهای ویژه به بازار کار درآینده را فراهم می کند .


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2127
کلمات کلیدی