• انتشار: 1401/01/29 - 09:40
  • تعداد بازدید: 923
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان استثنایی و گروه برنامه ریزی آموزشی کم توان ذهنی؛

نشست تخصصی کارشناس مسئولان آموزش ادارات استثنایی سراسر کشور برگزار گردید

در این نشست سیده فضه تقوی کارشناس مسئول واحد آموزش اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان، در حوزه های توسعه آموزش و پرورش کودکان پیش دبستانی در سال ۱۴۰۰ ، تجربیات بوم محور و اقدامات شاخص در زمینه توسعه آموزش و پرورش پیش از دبستان و اجرای برنامه های مداخله بهنگام توسط واحد آموزش استان گلستان، رصد و پایش آموزش های حضوری کودکان و دانش آموزان کم توان ذهنی از تاریخ چهاردهم فروردین ماه گزارشات و اقدامات استان گلستان را ارائه داد.

5900.mp3 نشست تخصصی کارشناس مسئولان آموزش ادارات استثنایی سراسر کشور برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان، در این نشست سیده فضه تقوی در زمینه توسعه آموزش و پرورش کودکان استثنایی و پیش دبستانی با اشاره به ۲۳ مدرسه با نیاز ویژه ذهنی(ابتدایی)  و تعداد ۲۲ مدرسه دارای دوره پیش دبستان با نیاز ویژه ذهنی در گلستان اظهار داشت: امضای تفاهم نامه با بهزیستی در خصوص جذب نوآموزان پیش دبستان تحت پوشش بهزیستی در مهد کودک،  فراهم نمودن امکان جذب نوآموزان پیش دبستانی با هر تعداد به صورت ضمیمه در کلیه مدارس استان، تجهیز کیت های آموزشی مورد نیاز، مشاوره خانواده ها، اختصاص سرانه توانبخشی به خانواده ها اقداماتی است که در زمینه توسعه آموزش و پرورش کودکان استثنایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به طرح مداخله بهنگام افزود: برگزاری کارگاه با موضوع مهارت های پیش نیاز خواندن، نوشتن، ریاضی، تقویت ادراکات حسی برای والدین و برگزاری دو کارگاه برای معلمان، اقدامات صورت گرفته در این حیطه می باشد.

این مقام مسئول افزود: ما در قسمت مدارس صعب العبور به دلیل مسافت‌های طولانی، برای گروهی از دانش آموزان یک کلاس ضمیمه در مدرسه عادی دائر کردیم تا دانش آموزان ترک تحصیل نکنند و جهت انگیزه دانش آموزان والدین و مدیران مدارس صعب العبور اقدامات زیادی در خصوص کیفیت آموزشی و توانمند سازی نیروها انجام شده است.

تقوی در زمینه توانمندسازی معلمان دارای دانش آموزان با نیاز ویژه ذهنی استان تصریح کرد: بر حسب نیاز سنجی، برای معلمان دوره‌های توانمندسازی پیش‌بینی و اجرا شد و همچنین جشنواره دست ساخته ها برگزار گردید که از همه همکاران در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی استفاده شد.

 ایشان در زمینه رصد و پایش آموزش های حضوری کودکان و دانش آموزان کم توان ذهنی از تاریخ چهاردهم فروردین ماه با اشاره به تشکیل ۵ کارگروه گفت: اقناع خانواده ها  و دانش آموزان، پشتیبانی و آماده‌سازی مدارس، ارزیابی نحوه آموزش حضوری دانش آموزان، اجرای طرح جبرانی، کمک گرفتن از مشاوران و متخصصین از جمله کارهای صورت گرفته در این حیطه می باشد.

 سیده فضه تقوی در ادامه تشریح کرد: ارسال دستورالعمل بازگشایی و حضوری دانش آموزان به مدارس کل استان، برگزاری جلسات با مدیران مدارس، ارسال برنامه مواد درسی و ساعات کار هفتگی مدارس، آگاهی سازی در پایگاه اطلاع رسانی و سایت اداره آموزش و پرورش، نظارت بر آموزش های حضوری کودکان و دانش آموزان کم توان ذهنی و بازدیدهای میدانی و بازدید های مجازی از مدارس استان از اقدامات صورت گرفته در زمینه رصد و پایش آموزش های حضوری مدارس استثنایی استان گلستان می باشد.

  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 5900
کلمات کلیدی
راضیه  آخوندی

راضیه آخوندی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید