• انتشار: 1399/04/11 - 12:10
  • تعداد بازدید: 888
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
خراسان جنوبی

نشست رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با معاونت ابتدایی اداره کل

با حضورزمانی معاونت ابتدایی اداره کل و بااطمینان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی نشست بررسی شیوه های انسجام بخشی و کیفیت بخشی به فعالیت های مشترک دو حوزه برگزار شد.

3199.mp3 نشست رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با معاونت ابتدایی اداره کل

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در این دیدار بااطمینان عنوان نمود : طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، آموزش های تلفیقی فراگیر و مدارس تلفیقی، دانش آموزان دیر آموز و مراکز مشکلات ویژه یادگیری ۴ قلمرو آموزش و پرورش استثنایی است که در پیوند مستقیم با معاونت آموزش ابتدایی است.


بااطمینان  با بیان اینکه  طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از نیمه دوم تیر ماه آغاز خواهد شد اظهار داشت:  در سال جاری پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۶۰ درصدی پیش دبستانی ها در این طرح هدف‌گذاری شده است و مشارکت معاونت آموزش ابتدایی در شناسایی بازماندگان از طرح و همچنین مداخلات موثر بعد از طرح از ضروریات رسیدن به اهداف طرح سنجش می باشد.


بااطمینان اظهار داشت: مناسب سازی  مدارس عادی  پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه از بعد تجهیزات ، معلمان، دانش آموزان و والدین نیازمند همکاری همه بخش ها بویژه معاونت آموزش ابتدایی است و امسال مناسب سازی یک مدرسه پذیرا به عنوان الگو در استان هدفگذاری کرده ایم  .


 بااطمینان  با بیان اینکه 12 مرکز دولتی و 10 مرکز غیردولتی  ویژه اختلالات یادگیری در استان وجود دارد اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی این مراکز مدنظر ماست


وی افزود: عدم تغییر کاربری مراکز ، استفاده از شیفت عصر ،  و تامین نیروی انسانی متخصص مراکز ویژه اختلالات یادگیری نیازمند همکاری معاون آموزش ابتدایی استان است.


رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خواستار توجه جدی به دانش آموزان دیر آموز شد و افزود: آموزش نیروی انسانی متخصص برای مواجه با دانش آموزان دیرآموز، شیوه مداخلات موثر  و تولید محتوای آموزشی مناسب دانش آموزان دیر آموز  از جمله محورهای همکاری مشترک با معاونت آموزش ابتدایی در این زمینه است.


وی افزود: استفاده از ظرفیت مراکز ویژه اختلالات یادگیری بعنوان مراکز پشتیبان مدارس تلفیقی و بویژه  پشتیبان دانش آموزان دیر آموز می تواند منجر به ارتقای کیفیت آموزش این دانش آموزان شود


شایان ذکر است در این نشست زمانی معاون آموزش ابتدایی نیز با تاکید بر همکاری مشترک براساس تفاهم نامه اظهار داشت: امیدواریم این تعامل و همکاری ادامه داشته باشد و گسترش کمی و کیفی مراکز ویژه اختلالات یادگیری و آموزش نیروی متخصص این مراکز و مداخلات موثر در خصوص دانش آموزان دیر آموز از جمله تاکیدات معاونت آموزش ابتدایی است.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 3199
کلمات کلیدی