• انتشار: 1398/06/26 - 10:54
  • تعداد بازدید: 425
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کردستان

پروژه مهر و نشاط در مدارس بانیازهای ویژه استان اجرا شد

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای فعالیت های پروژه ملی مهر و نشاط در بیش از 80 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی استان خبر داد.

1993.mp3 پروژه مهر و نشاط در مدارس بانیازهای ویژه استان اجرا شد


به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان؛ خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان پروژه مهر را اقدامی در جهت شاداب سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست واظهار کرد: پروژه مهر با هدف آماده سازی ومهیا نمودن امکانات و وسایل آموزشی، رفع نواقص، کمبودها وساماندهی مطلوب نیروی انسانی اجرا شد.


وی خاطر نشان کرد: از مهرماه جاری و همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس و مراکز با نیاز ویژه استان بستر مناسب برای حضور بیش از 1400 دانش آموز دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، چندمعلولیتی، معلول جسمی حرکتی و اتیسم وارایه خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی وتوانبخشی به آنان فراهم شده است.


رنجبر پروژه مهر را یک اقدام زیر بنایی مدیریت شده و نظام مند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی وساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست وافزود: 24 مرکز دولتی و خصوصی مشکلات ویژه یادگیری نیز در سطح استان جهت ارایه خدمات تشخیصی، آموزشی و توانبخشی متناسب با نیازهای  دانش آموزان دارای مشکلات خاص یادگیری پایه های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی استان آماده شده است.


رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر وتجهیز فضای بیرونی وداخلی مدارس، تبلیغ، اطلاع رسانی، نظارت وارزیابی برای اجرای بهتر پروژه مهر انجام گرفته است، تصریح کرد: هدفمندی و احساس مسئولیت مهری بانشاط را در مدارس استثنایی رقم خواهد زد.


رنجبر با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات وپتانسیل های موجود در خدمت رسانی به دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: کمبود نیروی آموزشی متخصص، عدم مناسب سازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانش آموزان فارغ التحصیل چالش های مهم پیش روی آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان است.


وی پروژه مهر را نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کار آمد و هدفمند در نظام تعلیم وتربیت وگامی برای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی عنوان کرد و گفت: مدیران مدارس نقش محوری در جلب مشارکت سایر ارگان ها برای همکاری بیشتر با مدارس و اجرای بهتر پروژه مهر درحوزه های مختلف آموزشی، اجتماعی و فرهنگی دارند.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 1993
کلمات کلیدی