• انتشار: 1398/10/17 - 11:58
  • تعداد بازدید: 498
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کردستان

کانون پرورش فکری عاملی مهم درایجادانگیزه وهدفمند کردن دانش آموزان بانیازهای ویژه است .

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را عاملی مهمی درایجادانگیزه وهدفمند کردن دانش آموزان بانیازهای ویژه در بخش های علمی ،فرهنگی وهنری عنوان کرد .

2385.mp3 کانون پرورش فکری عاملی مهم درایجادانگیزه وهدفمند کردن دانش آموزان بانیازهای ویژه است .

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان یکی از ابزارها  برای توسعه فرهنگی و اجتماعی  است واین نهاد می‏تواندزمینه شکوفایی استعدادهای دانش آموزان بانیازهای ویژه را فراهم و درنهایت به تولید علم ، دانش و رشد فرهنگ مطالعاتی جامعه منجر شود.


رنجبر گفت:درراستای تحقق این مهم آموزش وپرورش استثنایی استان برنامه ای جامع را جهت بازدید دانش آموزان با نیازهای ویژه استان ازکانون های پرورش فکری ارائه نموده که در قالب آن مدارس با نیازهای ویژه در طول سال تحصیلی وبا تعیین اهداف آموزشی وپرورشی دانش آموزان را به این کانون ها خواهند برد.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اعلام کرد: زمینه سازی بهره‌مندی از فرصت های یکسان برای دانش آموز دختر و پسر با نیاز ویژه دوره ابتدایی دارای آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی، چند معلولیتی، دارای نیاز ویژه ذهنی واتیسم با شرکت در فعالیت های آموزشی و مهارتی مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراهم شده است.


وی با بیان اینکه: توجه به کارگروهی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون از دیگر ویژگی‌هایی است که منجر به رشد اجتماعی و هویتی کودکان و نوجوانان به ویژه در دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود ،افزود: تلاش برارائه آموزش درمحیط های طبیعی به این دانش آموزان است تاآمادگی ورود به اجتماع برای آنان تسهیل شود.


رنجبرگفت: توجه به موضوع‌های دینی و ارزش‌های انقلابی با استفاده از شیوه‌های خاص موضوع دیگری است که در این مراکزبا توجه به شرایط خاص دانش آموزان با نیاز ویژه به شیوه ای قابل درک برای این دانش آموزان آموزش داده می شود.


وی یادآور شد: ما در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود ارتقای اندیشه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را مدنظر داریم و برای تحقق این مهم به نقش خانواده‌ها و مربیان اهمیت زیادی می‌دهیم.


رنجبر با بیان اینکه آموزش‌ به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را باید به سمت مهارت‌آموزی و استقلال در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و غیره ببریم، اذعان داشت: خوشبختانه با همکاری و مساعدت بین مدیران مدارس و عوامل اجرایی کانون این حرکت منجر به اجرای برنامه‌های متنوع هنری و فرهنگی در مدارس شده است.


  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 2385
کلمات کلیدی