دکتر سید جواد حسینی خبر داد؛
ارائه بیش از 164 هزار ساعت آموزش برای دانش آموزان با نیاز های ویژه در ایام تعطیلی مدارس
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 164 هزار و 384 ساعت خدمات آموزشی، پرورشی، توان بخشی و مشاوره ای برای 7 طیف دانش آموز با نیاز ویژه از طریق فضای مجازی، آموزش های منزل محور و آموزش فرد به فرد در ایام تعطیلی مدارس ارائه شده است.
دکتر سید جواد حسینی در نشست ستاد برنامه ریزی ویروس کرونا و آموزش های مجازی افزود: این میزان ساعت خدمات برای 7 طیف دانش آموز اتیسم، اختلالات هیجانی- رفتاری، مشکلات بینایی، مشکلات شنوایی، معلولیت جسمی حرکتی، کم توان ذهنی و چند معلولیتی و دانش آموزان تحت پوشش طرح تلفیقی فراگیر از طریق ادارات استثنایی استان های کشور در بیش از 2 هزار و 34 مدرسه اجرا شده است.
معاون وزیر با بیان اینکه بیش از 22 هزار و 500 نفر از کادر اداری، مدیر، مشاور و معلم استثنایی در ایام تعطیلی مدارس به ارائه آموزش به دانش آموزان با نیاز های ویژه مشغول هستند اظهار داشت: 9 هزار و 930 گروه کلاسی در فضای مجازی توسط معلمین استثنایی تشکیل شده است و آموزش های راه دور و مجازی از طریق این گروه ها به دانش آموزان داده می شود.
وی افزود: سامانه آموزش مجازی تعاملی و برخط نیز در برخی استان ها و ستاد راه اندازی شده است و برخی کلاس ها از طریق این سامانه اجرا می شود.
حسینی با بیان اینکه 117 هزار و 583 دانش آموز از خدمات آموزشی مجازی، راه دور، منزل محور و فرد به فرد بهره مند شده اند اظهار داشت: 73 هزار و 566 دانش آموز با نیاز ویژه و در 7 طیف و 44 هزار و 17 دانش آموز طرح تلفیقی فراگیر در ایام تعطیلی مدارس از این نوع آموزش ها استفاده کرده اند.
وی تصریح کرد: شبکه ای از نیروی انسانی ایجاد شده است و وظیفه این شبکه پیگیری امر آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس و رسیدن به اهداف کامل مدرسه مجازی است.
حسینی در ادامه با بیان اینکه سامانه رصد و پایش فعالیت های آموزشی، پرورشی، توان بخشی، بهداشتی و مشاوره ای در آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی شده است افزود: این سامانه برخط با هدف نظارت بر فعالیت مدارس استثنایی راه اندازی شده است و از طریق این سامانه هر روزه تمامی فعالیت های مدارس استثنایی کشور رصد می شود.
معاون وزیر با تاکید بر تولید لوح های آموزشی برای تمامی گروه های هدف افزود: در سازمان لوح های آموزشی از قبل تولید شده است و در این فرصت ایجاد شده باید با همکاری استان ها بانک کاملی از محتواهای آموزشی مناسب تولید و در اختیار دانش آموزان و مدارس قرار گیرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی باید اجتماعی شود گفت: حضور پررنگ آموزش و پرورش استثنایی در رسانه ها، روزنامه ها، خبرگزاری ها و صدا سیما می تواند منجر به اجتماعی شدن این سازمان شود.