• انتشار: 1400/03/11 - 13:38
  • تعداد بازدید: 1606
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور ویدئوکنفرانسی دکتر حسینی صورت گرفت؛

افتتاح هفتصد و پنجاه و هفتمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری کشور در شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان

با حضور ویدئوکنفرانسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان و رئیس اداره استثنایی این استان هفتصد و پنجاه و هفتمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری کشور در شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

4608.mp3 افتتاح هفتصد و پنجاه و هفتمین مرکز مشکلات ویژه یادگیری کشور در شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه مرکز مشکلات ویژه یادگیری که امروز افتتاح می‌شود، دهمین مرکز استان سیستان و بلوچستان و اولین مرکز در شهرستان هیرمند است اظهار کرد: این مرکز با همراهی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان، اداره آموزش‌وپرورش شهرستان هیرمند و خیرین راه‌اندازی شده است که جا دارد از همه دست‌اندرکاران تقدیر شود.

حسینی با بیان اینکه اهمیت مراکز مشکلات ویژه یادگیری برای معلمین و خانواده‌ها هنوز روشن نشده است اظهار کرد: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، طرح تلفیقی فراگیر و مراکز مشکلات ویژه یادگیری حلقه اتصال آموزش‌وپرورش استثنایی با آموزش‌وپرورش عادی هستند.

وی افزود: مراکز مشکلات ویژه یادگیری کانون ارائه خدمات آموزشی مبتنی بر توان‌بخشی شناختی به دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی هستند و این مراکز تجلی عینی رویکرد بهره‌ورانه در آموزش‌وپرورش می‌باشند.

معاون وزیر با بیان اینکه مشکلات یادگیری در کنار پیامدهای ناگوار تحصیلی برای دانش‌آموزان زمینه‌ساز و بسترساز آسیب‌های روان‌شناختی و اجتماعی است گفت: یکی از موانع یادگیری درماندگی آموخته شده است و اگر برای رفع مشکلات یادگیری، مداخلات بهنگام نشود عزت‌نفس و احساس رشد و پیشرفت کودک سرکوب خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه یکی از 40 چرخش تحول‌آفرین در آموزش‌وپرورش استثنایی ارتقای کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری است گفت: نیمی از کودکان استثنایی نیز دچار مشکلات ویژه یادگیری هستند و مراکز مشکلات ویژه یادگیری علاوه بر دانش‌آموزان عادی باید به این دانش‌آموزان نیز خدمات ارائه کند.

وی افزود: در حال حاضر این مراکز خدمات به دانش‌آموز دارای مشکلات یادگیری دوره اول مقطع ابتدایی ارائه می‌کنند و در گام‌های بعدی پوشش پیش‌دبستانی‌ها، دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر با بیان اینکه در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال ۱۴۰۰ غربالگری نوآموزان پیش‌دبستانی در معرض مشکلات یادگیری در ۵ استان به‌صورت پایلوت انجام خواهد شد اظهار کرد: مدارس و خانواده‌ها را باید در مرحله تشخیصی و مداخلات اولیه دخیل کرد و پیش‌شرط آن توانمندسازی والدین و معلمین از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی است.

وی افزود: خدمات در قالب مراکز مشکلات ویژه یادگیری به‌صورت منفعل انجام می‌شود و با به هنگام کردن خدمات این مراکز و دخیل کردن خانواده‌ها و معلمین می‌توان خدمات کیفی‌تر به دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری ارائه داد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 4608
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید