دکتر حسینی اعلام کرد؛
افزایش 8 درصدی پوشش تحصیلی پیش دبستانی و ارائه خدمات توانبخشی و حمایتی به میزان 15 درصد به این نوآموزان از اهداف بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی
با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونین و حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار گردید.
دکتر سید جواد حسینی درابتدای این نشست که با هدف ارائه گزارش نحوه اجرایی شدن بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی برگزار شد اظهار داشت: تدوین این بسته مبتنی بر نظریه عدالت آموزشی است که شناسایی همه دانش آموزان با نیاز ویژه، پوشش آنها و مداخلات بهنگام و استاندارد را هدفگذاری کرده است.
معاون وزیر یکی از ویژگی های آموزش و پرورش استثنایی را رسمی بودن پیش دبستانی و آغاز ورود نوآموزان به آن از بدو تولد دانست و افزود: از 13 هزار و 599 نوآموز تحت پوشش پیش دبستانی های آموزش و پرورش استثنایی تنها 1417 نفر زیر 4 سال سن دارند و این نشانگر این است که همه نوآموزان لازم التوجه تحت پوشش نیستند و بسته مداخلات بهنگام طلایی افزایش پوشش 8 درصدی این نوآموزان در سال جاری را هدفگذاری کرده است.
وی افزود: یکی دیگر از اهداف این بسته ارائه خدمات توانبخشی و حمایتی به نوآموزان پیش دبستانی به میزان 15 درصد در سال جاری است.
حسینی با بیان اینکه اجرایی شدن بسته مداخلات بهنگام طلایی در قالب یک برنامه و یک فعالیت پیگیری می شود اظهار داشت: تدوین و اجرای برنامه مداخله به هنگام تشخیصی، آموزشی، توانبخشی و حمایتی کودکان با نیازهای ویژه فعالیت اصلی این بسته تحولی است.
وی افزود: این فعالیت در قالب 4 زیر فعالیت شامل بررسی وضعیت موجود و مطلوب شاخص های آموزش و پرورش استثنایی،تدوین سند جامع مداخلات به هنگام طلایی ملی و سندهای استانی، بازنگری برنامه های درسی موجود و طراحی برنامه های مطلوب کودکان با نیازهای ویژه در دوره پیش دبستان و بازنگری برنامه های درسی موجود و طراحی برنامه های مطلوب کودکان با نیازهای ویژه در دردوره پیش دبستان، پیگیری می شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان استلزامات بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی گفت: افزایش سرانه اعتبارات توان بخشی، جذب نیروی طرحی و همکاری و ارتباط با سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و عقد تفاهم نامه های همکاری از جمله استلزامات اجرایی شدن این بسته تحولی است.
وی در پایان گفت: خانواده ها در تمامی فعالیت های آموزش و پرورش استثنایی نقش اساسی و ویژه دارند و در این بسته تحولی نیز نقش خانواده ها پررنگ دیده شده است.