معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان تشریح کرد؛
اهم اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حوزه مناسب سازی
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور؛ اهم اقدامات این سازمان در حوزه مناسب سازی برای حمایت از دانش آموزان با نیازهای خاص را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان بهزیستی کشور؛ مجید هداوند معاون برنامهریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این جلسه با اشاره به حمایت و آموزش سازمان آموزش و پرورش استثنایی از گروه های مختلف دانش آموزان شامل دانش آموزان آسیب دیده بینایی و شنوایی، دانش آموزان دارای معلولیت جسمی-حرکتی، دانش آموزان دارای مشکل یادگیری و رفتاری و... گفت: برخی این دانش آموزان با رتبه های خوب در کنکور قبول می شدند و به دلیل مشکلاتی که در پذیرش آنها در دانشگاه فرهنگیان و برخی موسسات آموزش عالی وجود داشت، حق این افراد ضایع می شد، به همین خاطر یکی از مصوبات این ستاد هماهنگی و پیگیری پذیرش آنان بود که با هماهنگی وزیر رفاه و وزارت آموزش و پرورش شیوه نامه ای تدوین شد و کد رشته هایی معرفی و به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد.
وی همچنین به مناسب سازی فضای محیطی معابر و مدارس ویژه، ایجاد سطوح شیبدار، نصب میله در راه پله ها، آسانسورها، تعبیه رمپ و... در مراکز آموزشی، مناسب سازی فضای ۳۲ مدرسه پذیرای الگو ( ابلاغ اعتبار ۵۰ میلیون به هر مدرسه)، ابلاغ اعتبار ۵۳ میلیون به ۳۲ مدرسه پشتیبان جهت تجهیز آموزشی از سوی سازمان نوسازی وتجهیز مدارس، تاسیس و مناسب سازی ۶۲ مدرسه ویژه طیف اتیسم را به عنوان اقدامات دیگر در این زمینه معرفی کرد.
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین به مناسب سازی محتوای برنامه مدرسه تلویزیونی ایران و اپیلیکیشن شاد، تهیه ۲۴۰ دستگاه نوت تیکر برای دانش آموزان آسیب دیده بینایی، تهیه و خرید تجهیرات ویژه دانش آموزان با آسیب بینایی، جسمی – حرکتی (بهدید، مگنی فایر، ذره بین، میز و صندلی ویژه دانش آموزان جسمی حرکتی) با تامین هزینه از سوی مرکز روابط بین الملل وزارت آموزش و پرورش به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد.
نظر دهید