• انتشار: 1399/03/07 - 00:24
  • تعداد بازدید: 816
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
هداوند خبر داد؛

ایجاد پایگاه جامع محتواهای آموزشی و توانبخشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی گفت: پایگاه جامع محتواهای آموزشی و توانبخشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ایجاد خواهد شد.

2896.mp3 ایجاد پایگاه جامع محتواهای آموزشی و توانبخشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

 


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از خبرگزاری ایران سپید، مجید هداوند اظهار داشت: تا بحال محتوای آموزشی توسط معلمان در مدرسه، خانه و هر جایی که مناسب می دیدند و به اشکال مختلف انجام می شد اما پویش تولید محتوای آموزشی و توانبخشی را با هدف یکپارچه سازی محتواها و استاندارد کردن همه محتواهایی که معلمان و همکاران توانبخشی در این مدت تولید کرده اند راه انداخته ایم و هم برای آنکه پایگاه جامعی را از محتواهای آموزشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی داشته باشیم.


وی افزود:همچنین با توجه به اینکه قریب به 40 درصد دانش آموزان ما نتوانسته اند از شبکه شاد استفاده کنند تصمیم بر این شد که 5 استودیو ضبط صدا و فیلمهای آموزشی را با همکاری استانهایی که در این قضیه فعالیتهای خوبی داشته اند راه اندازی کنیم.


وی گفت: در شهر تهران استودیوی اشاره را جهت تهیه فیلمهای آموزشی گروه آسیب دیده شنوایی و هم استودیو ضبط صدا را برای تهیه فایلهای صوتی کتب درسی  گروه آسیب دیده بینایی داشتیم .در سمنان جهت همکاران گروه کم توان ذهنی فیلمهای آموزشی تهیه می شود در خراسان رضوی جهت گروه طیف اوتیسم و در خود سازمان مرکزی نیز جهت سایر گروههای دانش آموزان استثنایی دنبال تهیه محتواهای استاندارد هستیم


 هداوند با بیان اینکه  از استانهایی که قبلا در فضای مجازی آثار خوبی را تولید کرده بودند خواستیم که این آثار را به سازمان ارسال کنند اظهار داشت:  این آثار پس از بررسی کارگروه تخصصی تدریسهای برتر انتخاب و در پایگاه جامع از آنها استفاده می شود و حتی آنها را در سایت سازمان بارگذاری خواهند شد تا دانش آموزانی که دسترسی نداشته اند توسط معلمان یا مدیران خود به این فایلها دسترسی پیدا کنند.


وی افزود:این محتواها به شکل لوح فشرده یا بسته مکتوب و یا تکالیف دیگر به دانش آموزان به صورت هفتگی با رعایت پروتکلهای بهداشتی تحویل شود. و اولیا هم توجیه شوند تا این دانش آموزان هم از چرخه آموزش جدا نشوند.


هداوند در خصوص  دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی نداشته اند اظهار داشت: دانش آموزانی که برای دسترسی به شبکه شاد وسایل ارتباطی لازم را ندارند حدود 32 هزار نفر هستند. در حال بررسی هستیم که اگر ممکن باشد با مشارکت خیرین، خود سازمان و سایر دستگاهها و نهادهایی که می توانند کمک کنند اقداماتی را در بلند مدت برای این عزیزان انجام دهیم تا عدالت آموزشی رعایت و دسترسی این دانش آموزان هم به فضای مجازی ایجاد شود.


 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2896
کلمات کلیدی