• انتشار: 1399/08/25 - 17:24
  • تعداد بازدید: 1621
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در بیست و سومین شورای راهبری؛

با هدف ارائه خدمات برخط مشاوره ای، سامانه ندای همراه راه اندازی شد

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اعضای شورای معاونین و حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استثنایی کشور و در بیست و سومین نشست شورای راهبری سامانه ندای همراه راه اندازی شد

3640.mp3 با هدف ارائه خدمات برخط مشاوره ای، سامانه ندای همراه راه اندازی شد


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه هدف از راه اندازی این سامانه کیفیت بخشی به طرح تلفیقی فراگیر است اظهار کرد: طرح تلفیقی فراگیر یکی از جهت گیری های  مترقی و تحول آفرین  در سند تحول بنیادین است که با رویکرد جلوگیری از تفکیک دانش آموزان اجرایی شده است.


وی افزود: جامعه، دانش و فراگیر سه رکن اصلی تعلیم و تربیت تمام ساحتی هستند و ایجاد مدارس ترکیبی و تلفیقی یکی از جهت گیری های مترقی برای رسیدن به تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.


معاون وزیر با بیان اینکه این طرح هنوز از کیفیت لازم برخوردار نیست افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی ماموریت دارد  کیفیت  طرح را افزایش دهد و یکی از راه های کیفیت بخشی به این طرح اجرای کامل تمامی اجزای شیوه نامه تلفیقی فراگیر است.


وی افزود: در ماده ۲۷ این شیوه نامه بر مناسب سازی مدارس پذیرای این دانش آموزان تاکید شده است و در گام اول در هر استان یک مدرسه پذیرا  به صورت کامل و الگویی مناسب سازی خواهد شد.


وی تصریح کرد: در ماده ۳۵ شیوه نامه تلفیقی فراگیر نیز بر دادن امتیازات ویژه به معلمان پذیرای دانش آموزان تلفیقی تاکید شده است.


حسینی در ادامه به بیان ویژگی ها و کارکردهای سامانه ندای همراه پرداخت و اظهار کرد: مهمترین کارکرد سامانه ندای همراه کیفیت بخشی به طرح تلفیقی فراگیر و توانا سازی و رفع مشکلات  تمامی عوامل دخیل در این طرح بویژه دانش آموزان است.


وی افزود: در گام اول راه اندازی سامانه ندای همراه، ۱۶ مشاور زبده به صورت آنلاین و همچنین تلفنی به ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و عوامل دخیل در طرح تلفیقی فراگیر خواهند پرداخت.


معاون وزیر گفت: در گام دوم، ۴۳ مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش آموزان استثنایی از طریق سامانه ندای همراه خدمات مشاوره ای را به دانش آموزان و خانواده آنان ارائه خواهند داد.


حسینی با بیان اینکه در گام سوم تمامی ۸۵۰ مشاور و مددکار از طریق سامانه ندای همراه به ارائه خدمات مشاوره ای خواهند پرداخت، اظهار کرد: در گام نهایی نیز تمامی ۷۵۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری نیز به سامانه ندای همراه متصل خواهند شد و از طریق این سامانه خدمات برخط به مخاطبین خود ارائه خواهند داد.


شایان ذکر است سامانه ندای همراه به آدرس neda.csdeo.ir در دسترس تمامی مخاطبین قرار دارد.


  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3640
کلمات کلیدی