• انتشار: 1399/02/06 - 20:42
  • تعداد بازدید: 830
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی:

باید مدرسه انطباقی مجازی را در شبکه شاد ظرفیت سازی کنیم

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: باید مناسب سازی شبکه شاد به عنوان مدرسه انطباقی مجازی جهت پوشش تمامی گروه های هفت گانه آموزش و پرورش استثنایی در دستور کار قرار گیرد.

2777.mp3 باید مدرسه انطباقی مجازی را در شبکه شاد ظرفیت سازی کنیم

 


دکتر سید جواد حسینی در جلسه ویدئو کنفرانس شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استان ها که با حضور مقام عالی وزارت برگزار شد با بیان اینکه شبکه شاد یک ظرفیت بی بدیل است، اظهار داشت: افزایش ظرفیت شاد از حیث فنی و محتوایی در میدان رقابت با رقبای مجازی موجب افزایش جذابیت این شبکه خواهد شد.


معاون وزیر با بیان اینکه کیفیت بخشی به شبکه شاد در آموزش و پرورش استثنایی از طریق تشکیل ستاد راهبری و کیفیت بخشی به شبکه شاد پیگیری می شود، افزود: تمامی مدیران مدارس استثنایی، 90 درصد معلمان و ۳۰‌ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه به شبکه شاد پیوسته اند و 5۰‌درصد کلاس های مجازی در این شبکه نیز ایجاد شده است.


وی با بیان اینکه باید تلاش بیشتری انجام داد تا محصولات اصلی نظام تعلیم و تربیت یعنی دانش آموزان تا مرز حداکثری به این شبکه وارد شوند، افزود: در آموزش و پرورش استثنایی اگر چه امکان اتصال مدارس دیرتر فراهم شد و همچنین عدم دسترسی خانواده ها و دانش آموزان این حوزه نسبت به حوزه عادی از پیچیدگی بیشتری برخوردار است اما این تعداد استقبال در مرحله اول قابل قبول است.


وی تصریح کرد:  اتصال ۵ هزار کلاس چند پایه و پیش دبستانی به شاد، اتصال شاد به نرم افزار های دانش آموزان با آسیب بینایی و شنوایی، افزایش سرعت شبکه شاد و ایجاد جاذبه های بیشتر از جمله گام های بعدی در مدرسه مجازی شاد است.


معاون وزیر با بیان اینکه تعداد اعضای کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد به ۳۱۲ هزار نفر رسیده است تصریح کرد: باید این کانال به یک فرصت متنوع و جذاب یادگیری و یاددهی تبدیل شود.


حسینی در ادامه  با بیان اینکه بهترین زمان برگزاری امتحانات ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر ماه است اظهار داشت: در صورت برگزاری امتحانات به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید دانش آموزان با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند زیرا این دانش آموزان به دقت بیشتر و هم به منشی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.


وی افزود: ۱۸۱ دانش آموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل می کنند که این دانش آموزان نیاز به منشی، کلاس تک نفره و یا آزمون با خط بریل دارند.


وی گفت: ۳۴۵ دانش آموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل می کنند که با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله گذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چند گزینه ای طراحی شود.


وی در پایان گفت: ۵۶۴ دانش آموز با آسیب شنوایی در پایه دوازدهم تحصیل می کنند که برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون به صورت چند گزینه ای برای آنان برگزار شود


 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2777
کلمات کلیدی