دکتر حسینی:
باید مدرسه انطباقی مجازی را در شبکه شاد ظرفیت سازی کنیم
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: باید مناسب سازی شبکه شاد به عنوان مدرسه انطباقی مجازی جهت پوشش تمامی گروه های هفت گانه آموزش و پرورش استثنایی در دستور کار قرار گیرد.
دکتر سید جواد حسینی در جلسه ویدئو کنفرانس شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استان ها که با حضور مقام عالی وزارت برگزار شد با بیان اینکه شبکه شاد یک ظرفیت بی بدیل است، اظهار داشت: افزایش ظرفیت شاد از حیث فنی و محتوایی در میدان رقابت با رقبای مجازی موجب افزایش جذابیت این شبکه خواهد شد.
معاون وزیر با بیان اینکه کیفیت بخشی به شبکه شاد در آموزش و پرورش استثنایی از طریق تشکیل ستاد راهبری و کیفیت بخشی به شبکه شاد پیگیری می شود، افزود: تمامی مدیران مدارس استثنایی، 90 درصد معلمان و ۳۰ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه به شبکه شاد پیوسته اند و 5۰درصد کلاس های مجازی در این شبکه نیز ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه باید تلاش بیشتری انجام داد تا محصولات اصلی نظام تعلیم و تربیت یعنی دانش آموزان تا مرز حداکثری به این شبکه وارد شوند، افزود: در آموزش و پرورش استثنایی اگر چه امکان اتصال مدارس دیرتر فراهم شد و همچنین عدم دسترسی خانواده ها و دانش آموزان این حوزه نسبت به حوزه عادی از پیچیدگی بیشتری برخوردار است اما این تعداد استقبال در مرحله اول قابل قبول است.
وی تصریح کرد: اتصال ۵ هزار کلاس چند پایه و پیش دبستانی به شاد، اتصال شاد به نرم افزار های دانش آموزان با آسیب بینایی و شنوایی، افزایش سرعت شبکه شاد و ایجاد جاذبه های بیشتر از جمله گام های بعدی در مدرسه مجازی شاد است.
معاون وزیر با بیان اینکه تعداد اعضای کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد به ۳۱۲ هزار نفر رسیده است تصریح کرد: باید این کانال به یک فرصت متنوع و جذاب یادگیری و یاددهی تبدیل شود.
حسینی در ادامه با بیان اینکه بهترین زمان برگزاری امتحانات ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر ماه است اظهار داشت: در صورت برگزاری امتحانات به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید دانش آموزان با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند زیرا این دانش آموزان به دقت بیشتر و هم به منشی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.
وی افزود: ۱۸۱ دانش آموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل می کنند که این دانش آموزان نیاز به منشی، کلاس تک نفره و یا آزمون با خط بریل دارند.
وی گفت: ۳۴۵ دانش آموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل می کنند که با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله گذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چند گزینه ای طراحی شود.
وی در پایان گفت: ۵۶۴ دانش آموز با آسیب شنوایی در پایه دوازدهم تحصیل می کنند که برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون به صورت چند گزینه ای برای آنان برگزار شود