• انتشار: 1400/08/12 - 17:41
  • تعداد بازدید: 1684
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
با حضور دکتر حسینی صورت گرفت؛

برگزاری اولین شورای پشتیبانی آموزش و پرورش استثنایی استان ها در استان سیستان و بلوچستان

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اولین نشست شورای پشتیبانی آموزش و پرورش استثنایی استان ها پس از ابلاغ شیوه نامه اجرایی آن در استان سیستان و بلوچستان ‌برگزار شد.

5341.mp3 برگزاری اولین شورای پشتیبانی آموزش و پرورش استثنایی استان ها در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست اظهار کرد: جامعه آرمانی جامعه ای فراگیر، عادلانه، بدون محدودیت، بدون مانع، مناسب سازی شده و دوستدار انسان است  و برای رسیدن به این جامعه نظام تعلیم و تربیت بویژه سازمان آموزش و پرورش استثنایی نقش مهمی را دارد‌.
وی افزود: پیشنهاد می شود مراکز فرهنگی، ورزشی و پرورشی متعلق به  آموزش و پرورش برای استفاده از دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی شود.
معاون وزیر ضمن تقدیر از استان سیستان و بلوچستان در جذب بالای نوآموزان پیش دبستانی گفت: یکی از برنامه های سال جاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۶۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی است که تاکنون ۱۱۸ هزار نوآموز پیش دبستانی نوبت گیری شده اند.
وی افزود: ۲ هزار و ۸۰۰ نوآموز پیش دبستانی در استان سیستان و بلوچستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری شرکت کرده اند که مشارکت بستر نوآموزان نیازمند اطلاع رسانی و اقناع بیشتر مدیران مراکز پیش دبستانی و اولیا است.
حسینی با بیان اینکه یکی از چرخش های مطلوب تحول آفرین در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه چرخش از سمت تفکیک و جداسازی به سمت تلفیق و فراگیر سازی است، گفت: استان سیستان و بلوچستان در حوزه جذب دانش آموزان تلفیقی فراگیر از میانگین کشوری پایین تر است که افزایش پوشش دانش آموزان تلفیقی فراگیر نیازمند مشارکت همه ارکان نظام تعلیم و تربیت در استان است.
معاون وزیر با بیان اینکه  دانش آموزان دیرآموز از جمله مظلوم ترین دانش آموزان هستند و برنامه مدونی برای این دانش آموزان وجود ندارد گفت: از طریق مشارکت معاونت آموزش ابتدایی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کیفیت بخشی به آموزش دانش آموزان دیر آموز در دستور کار قرار دارد.
حسینی با اشاره به خدمات فراسازمانی آموزش و پرورش استثنایی گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، طرح تلفیقی فراگیر، طرح هدایت برای تامین وسایل هوشمند آموزشی دانش آموزان ‌محروم و خدمات مراکز اختلالات یادگیری از جمله خدمات فراسازمانی آموزش و پرورش استثنایی به تمامی دانش آموزان است.
وی گفت: عدم تغییر کاربری مراکز مشکلات ویژه یادگیری و اختصاص نیروی ماهر به این مراکز باید در دستور کار استان ها باشد.
حسینی یکی از مشکلات آموزش و پرورش استثنایی را کمبود نیروی تخصصی در این حوزه دانست و گفت: بر اساس مصوبه شورای سازمان سالانه باید ۱۰ درصد از ورودی های آموزش و پرورش استان ها به آموزش و پرورش استثنایی اختصاص یابد که این امر نیازمند توجه ویژه استان ها است.
معاون وزیر تامین تجهیزات ورزشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه را از جمله برنامه های آموزش و پرورش استثنایی دانست و گفت: در سال جاری و در راستای نهضت توان افزایی ۵ میلیارد تومان اعتبار برای خرید این تجهیزات به استان سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: ۳‌ مدرسه استثنایی استان سیستان و بلوچستان امکان ساخت سالن های ورزشی درون مدرسه ای را دارند که از طریق مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس این سالن ها ساخته خواهند شد.
حسینی رویکرد آموزش و پرورش استثنایی را توجه به آموزش های مهارتی و فنی حرفه‌ای دانست و گفت: برای تجهیز کارگاه های هنرستان های آموزش و پرورش استثنایی استان سیستان و بلوچستان ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص خواهد یافت.
وی افزود: در صورت پایان ساخت مرکز جامع توانبخشی، مشاوره ای و آموزشی شهر زاهدان تجهیزات مورد نیاز این مرکز از سوی آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.
وی در پایان گفت: تا پایان سال یک مرکز مشاوره و دو مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی خواهد شد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5341
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید