• انتشار: 1399/04/25 - 18:28
  • تعداد بازدید: 1736
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دکتر حسینی در یاسوج مطرح کرد:

بسته های تحولی تحقق بخش لایه های اجرایی و نهادین سند تحول بنیادین

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مدیران آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، اعضای شورای معاونین، مدیران مدارس استثنایی کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استاندار و فرماندار یاسوج نشست تشریح سیاست های آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

3335.mp3 بسته های تحولی تحقق بخش لایه های اجرایی و نهادین سند تحول بنیادین

 


دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه سند تحول بنیادین ریل اصلی قطار حرکت در نظام تعلیم و تربیت است که آرمان های تعلیم و تربیت تمام ساحتی در آن گنجانده شده است اظهار داشت: این سند دارای چند لایه نظری، برنامه ای، عملیاتی و نهادی است که تاکنون در لایه های نظری و برنامه ای و تا حدودی عملیاتی پیشرفت نسبتا خوبی داشته ایم و اکنون سعی ما باید در مرحله عملیاتی نمودن سند در دل مدارس و لایه نهادین یعنی تقسیم کار ملی برای استفاده از تمام ظرفیت های سایر دستگاه ها، خانواده ها و مردم باشد.


حسینی با بیان اینکه در لایه عملی و نهادین برای سال جاری ۲۴ بسته تحولی پیش بینی شده است اظهار داشت: این بسته ها مبتنی بر سند تحول، نوآورانه، شوق برانگیز، عملیاتی، زودبازده، فراگیر و مشارکت پذیر هستند و  در عین حال ماهیت مدرسه ای و سنجش‌پذیر دارند.


وی افزود: از این بسته های تحولی سه بسته تحولی مدرسه انطباقی، مداخلات به هنگام طلایی و توسعه مشارکت ها به سازمان آموزش و پرورش استثنایی مربوط می شود.


معاون وزیر با تشریح بسته تحولی مدرسه انطباقی اظهار داشت: دراین بسته دنبال آن هستیم که شرایط مناسب سازی و انطباق پذیری نظام مدرسه ای را با وضعیت دانش آموزان با نیازهای ویژه استاندارد سازی کنیم و در این راستا در هر استان یک مدرسه استثنایی و یک مدرسه پذیرا را مناسب سازی الگویی خواهیم نمود.


وی افزود: راه اندازی نظام جامع آموزش مجازی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه، راه اندازی پایگاه های جامع آموزش مجازی و مدرسه مجازی در تمامی استان ها و تامین ۱۰‌درصد نیازهای توانبخشی و تجهیزاتی  دانش آموزان با نیازهای ویژه از جمله فعالیت های بسته تحولی مدرسه انطباقی است.


وی گفت: سامانه ندای همراه در هر استان مستقر خواهد شد تا مشکلات نظام آموزش تلفیقی فراگیر را مرتفع و پاسخگویی نماید و دست کم ۱۴ مدرسه برای دانش آموزان طیف اتیسم راه اندازی خواهد شد.


حسینی در ادامه با تشریح بسته تحولی مداخلات به هنگام طلایی اظهار داشت: افزایش ۸ درصدی پوشش تحصیلی پیش دبستانی و افزایش ۱۵ درصدی خدمات حمایتی در پیش دبستان از جمله فعالیت های این بسته تحولی است.


وی گفت: در راستای تحقق این اهداف سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی جاری رشد ۱۲.۳ درصدی طرح تلفیقی فراگیر، رشد ۱۲ درصدی بهره مندی از خدمات معلمین رابط و افزایش ۴.۵ درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی می باشد.


معاون وزیر افزود: تحقق ۱۰۰ درصدی سنجش بدو ورود به دبستان و ۵۵ درصدی پیش دبستان، رشد پوشش تحصیلی ۲۳ درصدی دانش آموزان طیف اتیسم، رشد ۲۰.۵ درصدی دوره پیش دبستانی و افزایش ۱۰ درصدی خدمات توان بخشی داخل و خارج مدرسه، آموزش معلمان چند مهارتی و نیز رشد ۵۰ درصدی آموزش زبان اشاره و خط بریل  در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری هدف‌گذاری شده است.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان گفت: در راستای تامین فضا و تجهیزات از ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز کشور ۷ مدرسه استثنایی به استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط می شود که ۴ مدرسه آن امروز کلنگ زنی شد و ۳ مدرسه دیگر نیز با تامین زمین از سوی استان و با مشارکت خیرین احداث خواهد شد


شایان ذکر است در این نشست  از کتاب سال  آموزش و پرورش  استثنایی استان کهگیلویه و بویر احمد رونمایی شد و  از برترین های سه جشنواره ایده ها و طرح های نوین، جشنواره قاب ماندگار وجشنواره تولیدات برتر آموزشی و توان بخشی نیز تقدیر بعمل آمد





 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3335
کلمات کلیدی