• انتشار: 1399/08/20 - 13:42
  • تعداد بازدید: 2485
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
از سوی دکتر حسینی صورت گرفت؛

تشریح رهاورد سفر و سهم استان کردستان از بسته های تحولی در شورای معاونین آموزش و پرورش کردستان

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان به تشریح دستاوردهای سفر به استان کردستان و سهم این استان از بسته های تحولی آموزش و پرورش استثنایی پرداخت

3631.mp3 تشریح رهاورد سفر و سهم استان کردستان از بسته های تحولی در شورای معاونین آموزش و پرورش کردستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی دکتر سید جواد حسینی روز سه‌شنبه در نشست مشترک شورای معاونین آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵۰ مرکز ویژه مشکلات یادگیری در سطح کشور فعال بوده و به دانش‌آموزان دارای مشکل خدمات ارائه می‌دهند اظهار کرد: با اقدامات و پیگیری‌های که انجام شده قرار است یک هزار مرکز دیگر به این تعداد در کشور اضافه شود که سهم استان کردستان در این زمینه هفت مرکز است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در سطح کردستان فعال است، افزود: برای رسیدن به نرم موجود و خدمات رسانی بیشتر به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه ، هفت مرکز دیگر به این تعداد اضافه شده و تعداد این مراکز به ۳۱ مورد خواهد رسید.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور یادآور شد: در حوزه ورزش دانش‌آموزان استثنایی نیز یک سالن ورزشی در سقز راه‌اندازی شده و تجهیزات سالن سنندج نیز تامین خواهد شد، ضمن اینکه ۶ سالن ورزشی ۲۰۰ متری درون مدرسه ای و ایجاد چمن مصنوعی در سه مدرسه استان نیز انجام می‌شود.

وی همچنین به اجرای طرح ایجاد ۳۵۰ باشگاه بازنشستگان در کشور اشاره کرد و گفت: سهم استان کردستان نیز در این زمینه ۹ مورد است که امیدواریم با همکاری مسوولان تحقق یابد.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش نهاد توسعه و پیشرفت در جامعه به شمار می‌رود، اضافه کرد: هر کشوری که بخواهد به توسعه برسد باید بیشترین سرمایه‌گذاری را در حوزه آموزش و پرورش انجام دهد و تجربه نشان داده هر جامعه‌ای این روند را پیش گرفته در آینده با رفاه بیشتری مواجه شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد:  نظام تعلیم و تربیت ایران با مشکلات زیادی مواجه است  و همین امر موجب شده آموزش و پرورش گاهی آن کاربردی که باید در توسعه ایجاد کند را نداشته باشد و نیاز به تغییر و تحول دارد.

وی تاکید کرد: در این راستا سند تحول بنیادین تدوین شد تا آموزش و پرورش بتواند نقش توسعه‌ای خود را بدرستی ایفا کند اما این سند نیز در لایه عملیاتی آن با مشکل مواجه شدیم و نیاز به ایجاد بسته‌های تحولی داشت.
حسینی افزود: در این زمینه ۲۵ بسته تحولی ایجاد شد که سه مورد آن مربوط به آموزش و پرورش استثنایی است و بسته‌ها میثاقی بین ما و ‌استان‌ها به شمار می‌روند و باید براساس آن به شاخص‌های مورد نظر برسیم.

وی تاکید کرد: براساس این بسته‌های تحولی در استان کردستان باید پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی سه درصد، تلفیقی فراگیر چهار درصد  و بهره‌مندی از معلم رابط سه و نیم درصد رشد پیدا کند.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اجرای طرح به نهضت زبان اشاره کرد و اظهار داشت: براین اساس چهار هزار معلم، مدیر و ... باید در کشور زبان اشاره یاد بگیرند که سهم استان کردستان ۱۴۰ نفر است، ضمن اینکه در نهضت آموزش خط بریل نیز هزار نفر باید در کشور آموزش ببینند


شایان ذکر است در این نشست مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز  گفت: کردستان سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز استثنایی دارد که بیش از یک هزار نفر آنان دارای شرایط خاص هستند.

رشید قربانی افزود: دانش‌آموزان استثنایی دارای نیازهای ویژه بوده و نیازمند خدمات رسانی بیشتری هستند و ما نیز در این زمینه در حد توان به آنان خدمات رسانی خواهیم کرد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3631
کلمات کلیدی