• انتشار: 1399/02/16 - 17:09
  • تعداد بازدید: 870
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
توسط دکتر حسینی صورت گرفت؛

تقدیر از پیشکسوتان سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پنجمین روز هفته معلم

معاون‌وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پنجمین روز هفته بزرگداشت مقام معلم که به نام « تجلیل از پیشکسوتان و گنجینه‌های تعلیم و تربیت» نام گذاری شده است از پیشکسوتان سازمان آموزش و پرورش استثنایی تقدیر بعمل آورد.

2810.mp3 تقدیر از پیشکسوتان سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پنجمین روز هفته معلم

 


دکتر سید جواد حسینی در نشست با بازنشستگان آموزش و پرورش استثنایی ضمن گرامیداشت  تقارن ماه مبارک رمضان و هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی از تخصص، انگیزه و کارآمدی بالایی برخوردار هستند و فرهیختگی علمی در بازنشستگان این سازمان به خوبی مشهود است.


معاون وزیر  یکی از اهداف ‌برگزاری این نشست را قدردانی و تکریم از بازنشستگان دانست و اظهار داشت: تکریم و قدردانی باید سکه رایج جامعه باشد و  استفاده از تجربیات ناب پیشکسوتان و یافتن راهکاری جهت نظام دادن به تجربیات  آنان از دیگر اهداف برگزاری این نشست می باشد.


حسینی یکی از نقایص جامعه را جامعه کوتاه مدت یا جامعه کلنگی دانست و افزود: سرمایه های  فرهنگی، اجتماعی و انسانی سه سرمایه غیر ملموس هستند و نود درصد توسعه جهان وابسته به این سرمایه های غیر ملموس است.


‏وی افزود: عدم استفاده از تجارب سرمایه های انسانی و گسستگی این تجارب موجب بوجود آمدن جامعه کوتاه مدت و سازمان پروژه ای  می شود


 ‏حسینی تصریح کرد: در جامعه کوتاه مدت از نیروی انسانی که عامل اصلی توسعه است به درستی استفاده نمی شود و استفاده از تجربیات منجر به تجدید حیات شوندگی، تحرک، پویایی و توسعه جامعه و  سازمان ها می شود.


 وی با بیان اینکه در فرهنگی سیاسی عنصر نفی بر عنصر اثبات چیرگی دارد اظهار داشت:  در گفتگو ها مدام مطالبه گری  بجای مسئولیت پذیری وجود دارد اما انسان موفق انسان مسئولیت پذیری است که با زمان است بجای در زمان بودن و خود را محصور گذشته نمی‌کند.


‏حسینی در ادامه با بیان اینکه پژوهش مبنای تمامی‌ فعالیت ها  در سازمان آموزش و پرورش استثنایی است اظهار داشت: معلمین امروزی نیاز به مهارت های چندگانه دارند و دانشگاه فرهنگیان باید به سمت تربیت معلم چند مهارتی حرکت کند.


 وی افزود: یکی از طرح های سازمان آموزش و پرورش استثنایی  طرح راهنمایان بالینی است  که هدف از این طرح استفاده از تجربیات معلمان توانمند بازنشسته و انتقال تجربیات و سیاست های آموزش و پرورش استثنایی به معلمین جوان است


وی تصریح کرد: ‏استفاده نظام مند از تجربیات بازنشستگان در قالب طرح گنجینه مدیریتی بازنشستگان و راه اندازی باشگاه پیشکسوتان  از دیگر فعالیت های در حال پیگیری  سازمان آموزش و پرورش استثنایی است



 



 



 



 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2810
کلمات کلیدی