• انتشار: 1396/10/03 - 11:19
  • تعداد بازدید: 515
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سازمان آموزش و پرورش استثنايي اعلام كرد:

ثبت نام ۱۳۷ هزار دانش‌آموز استثنایی در سال تحصیلی جاری

سازمان آموزش و پرورش استثنايي اعلام كرد براساس جای‌دهی و پوشش تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در آموزش‌های تلفیقی فراگیر بيش از 137 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در سال تحصیلی جاری ثبت نام شده اند كه 62 هزار دانش آموز در آموزش تلفیقی فراگیر در مدارس عادی (پذیرا) مشغول به تحصیل هستند.

633.mp3 ثبت نام ۱۳۷ هزار دانش‌آموز استثنایی در سال تحصیلی جاری


به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، در متن اين جوابيه و اطلاعيه سازمان آمده است:



یکی از سیاست‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنائی جای‌دهی و پوشش تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در آموزش‌های تلفیقی فراگیر می‌باشد. این بدین معنا است که دانش‌آموزان در گروه‌های آموزشی (آسیب دیده شنوایی، آسیب دیده بینایی، جسمی- حرکتی- اختلالات هیجانی رفتاری، طیف اتیسم و ...) در کنار دیگر کودکان و دانش‌آموزان با دریافت کمک‌های تخصصی آموزشی از طرف سازمان آموزش و پرورش استثنائی از آموزش عمومی بهره مند گردند.



 


با توجه به این سیاست از 137 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه ثبت نام شده در سال تحصیلی جاری، 62 هزار دانش آموز در آموزش تلفیقی فراگیر در مدارس عادی (پذیرا) مشغول به تحصیل می‌باشند. لازم به ذکر است با توجه به تفاوت‌های فردی و شدت معلولیت برخی از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و عدم مناسب‌سازی وسایل نقلیه عمومی، معابر شهری و فضاهای آموزشی و نگرش جامعه (والدین، دانش‌آموزان، معلمان مدارس پذیرا) درحال حاضر امکان حضور تمامی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عمومی میسر نمی‌باشد. این گروه به جهت دستیابی به آموزش‌های لازم می‌بایست در مدارس ویژه که برحسب نوع معلولیت و نیازهای مرتبط، مناسب‌سازی شده است، ثبت نام نمایند، در ضمن تسلط بر آموزش تخصصی به این گروه خاص از استلزامات اصلی در آموزش و پرورش این عزیزان می‌باشد.


 


از آن جایی که بسیاری از مهارت‌های اجتماعی و زندگی در محیط امن خانواده و حضور در محله و ... کسب می‌گردد، لذا گسترش مراکز آموزشی شبانه روزی در اولویت این سازمان نمی‌باشد. مگر در مواردی که امکان دسترسی این دانش‌آموزان به خدمات تخصصی در محل زندگی مهیا نباشد.


 


در خاتمه یادآوری می‌نماید لازمه توسعه هرچه بیشتر حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عمومی، ارتقاء سطح آگاهی و پذیرش جامعه از طریق رسانه‌های جمعی و مناسب‌سازی فضای آموزشی و انعطاف در برنامه‌ریزی آموزشی است که این سازمان به طور جدی در زمینه تحقق کامل آن گام برمی‌دارد.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ریاست
  • کد خبر : 633
کلمات کلیدی