دکتر حسینی تاکید کرد؛
حرکت به سمت سازمان تجدید حیات شونده از طریق ارتباط بین مدیران و کارکنان سازمان با صاحبنظران درون و برون سازمانی
با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اولین نشست کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات بین المللی آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شد.
دکتر سید جواد حسینی با بیان اینکه کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی با هدف کم کردن فاصله بین دانش درون سازمانی و دانش صاحبنظران برون سازمانی تشکیل شده است اظهار داشت: شورای کاربست مطالعات ملی و بین المللی با حضور صاحبنظران دانشگاهی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده است و این کارگروه کارشناسی میتواند نظرات و ایده ها را کارشناسی و در اختیار شورا قرار دهد.
معاون وزیر با بیان اینکه یکی از آسیب سازمانی شکافی بین تئوری و عمل در سازمان ها است اظهار داشت: کم کردن این فاصله موجب غنای علمی سازمان و حرکت به سمت سازمان تجدید حیات شونده خواهد شد.
معاون وزیر افزود: عدم ارتباط نظام مند با صاحبنظران دانشگاهی و برون سازمانی و درگیر بودن صاحبنظران در تئوری صرف و عدم مسأله محور بودن دانش آنان از جمله آسیب های است که منجر به شکاف بین تئوری و عمل در سازمان ها شده است.
وی گفت: معمولا صاحبنظران دانشگاهی آرمانی و ایده آلی می اندیشند و مدیران سازمان ها هم کمتر از نظریات و ایده های آنان استفاده می کنند و سازمان های پیش رونده، سازمان هایی هستند که این فاصله را بتوانند کم کنند.
حسینی رصد تحولات محیطی، پیشرفت ها و ظرفیت های جدید ملی و بین المللی در حوزه استثنایی را دیگر اهداف تشکیل کارگروه دانست و افزود:شناسایی و معرفی ایده ها و طرح های نوآورانه مرتبط با ماموریت های سازمان، امکان سنجی تعمیم و پیاده سازی طرح ها و ایده های شناسایی شده در فعالیت های سازمان و داده کاوی و تحلیل آمار و اطلاعات قابل دسترس و نتایج مطالعات علمی و پژوهشی در حوزه استثنایی از دیگر اهداف تشکیل کارگروه کارشناسی رصد و کاربست مطالعات ملی و بین المللی است.
وی افزود: تشکیل بانک اطلاعاتی از طرح ها و پژوهشگران و صاحب نظران حوزه استثنایی، آسیب شناسی، نقد و بررسی سیاست ها، برنامه ها و چالش های پیش روی سازمان و ارائه راهکارهای لازم، پیشنهاد اصلاح و بهسازی فرایندها و سیاست های سازمان ، پیشنهاد انجام مطالعات و اولویت های پژوهشی جدید در سازمان و شناسایی گروه هایی از دانش آموزان که میتواند تحت پوشش سازمان قرار گیرند از دیگر اهداف تشکیل کارگروه است
معاون وزیر خواستار ارتباط مستمر و نظام مند با پژوهشکده تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استثنایی شد و اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی سازمانی تخصصی و متشکل از افراد متخصص در حوزه های مرتبط است و این کارگروه می تواند از ظرفیت فکری این متخصصین به خوبی استفاده کند.
حسینی در پایان خواستار تشکیل پایگاه به روز داده های سازمانی جهت بهرمندی همه ذینفعان سازمان شد.