دکتر حسینی تاکید کرد؛
حرکت خوب آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی در حوزه های توانمند سازی، جلب مشارکت ها، شبکه شاد، برگزاری جشنواره ها، اطلس یادگیری و برنامه سنجش
با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای راهبری سازمان نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.
دکتر سید جواد حسینی در بخشی از این نشست که با حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استثنایی استان ها و با محوریت ارائه گزارش فعالیت های استان آذربایجان شرقی برگزار شد اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی به لحاظ پتانسیل های فرهنگی و استانی ظرفیت بسیار بالایی دارد و آمورش و پرورش استثنایی این استان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرده است.
حسینی با اشاره به گزارش ارائه شده آذربایجان شرقی گفت: توانمند سازی معلمان و مدیران از طریق برگزاری دوره های آموزشی به روز، استفاده از ظرفیت دستگاه ها و خیرین در ساخت مدارس و سالن های ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی، برگزاری جشنواره های مختلف بویژه جشنواره پارا جابر بن حیان و کیفیت بخشی به دوره های تلفیقی و فراگیر از جمله اقدامات خوب استان آذربایجان شرقی است.
وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات استان در خصوص اطلس یادگیری ۴۵ درصد دانش آموزان به صورت حضوری، ۱۳ درصد ترکیبی و ۴۱ درصد از آموزش های مجازی استفاده می کنند که تقریبا با میانگین کشوری برابری میکند.
حسینی با اشاره به استفاده خوب استان آذربایجان شرقی از ظرفیت های شبکه شاد اظهار داشت: ۱۰۰ درصد مدارس و ۶۷ درصد دانش آموزان استنثایی استان آذربایجان شرقی به شبکه شاد دسترسی دارند که از میانگین کشوری بالاتر است.
معاون وزیر در پایان با تاکید بر رسیدن به پوشش ۹۹درصدی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی اظهار داشت: فعالیت پایگاه های برای رسیدن به پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان پایگاه ها تا اول مهر فعال خواهند بود و استان هایی که به دلیل شرایط کرونا عقب هستند باید تمام همت خود را برای رسیدن به پوشش حداکثری به کار ببندند.
وی افزود: در استان آذربایجان شرقی ۹۹.۲ درصد نوبت گیری انجام شده است و ۸۵.۵ نوآموزان نیز ارزیابی شده اند و این استان در سنجش از میانگین کشوری بالاتر است.
حسینی در پایان خواستار ارائه گزارش میزان تحقق شاخص های بسته های تحولی توسط استان ها شد.