معاون سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور :
دانشآموزان استثنایی از روند آموزش دور نماندهاند/ اعزام داوطلبانه معلمان برای آموزش
مجید هداوند درباره روند آموزش برای دانشآموزان استثنایی که به نوعی به شبکه شاد دسترسی ندارند، توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به نقل از گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید هداوند، معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، درباره اقدامات انجام شده برای دانشآموزان استثنایی در روزهای کرونایی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، وزارت آموزش و پرورش برای جلوگیری از وقفه آموزش در بین دانشآموزان اقدام به راهاندازی شبکه شاد کرده است.
او ادامه داد: این اقدام بستر مناسب را برای آموزش مجازی دانشآموزان فراهم کرده است.
معاون سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور تاکید کرد: در سازمان آموزش و پرورش استثنایی هم ستاد راهبری نظرات و کیفیت بخشی شبکه شاد با مسئولیت معاونت آموزشی و توانبخشی تشکیل شده و به رصد مشکلات پرداخته است. همچنین برای پیگیری اقدامات، کارگروه فنی مستقر در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است.
هداوند تصریح کرد: در ابتداد مشکلاتی برای معلمان پیشدبستانی، معلمان رابط و دانشآموزان تلفیقی فراگیر ایجاد شد. در این زمینه اقداماتی همچون تهیه نرمافزار برای دانشآموزان آسیبدیده بینایی (نرمافزار گویاساز)، ورود همکاران مشاوره و توانبخشی، بحث کارگاههای متوسطه حرفهای و پیش حرفهای و... به حوزه فنی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد و در اسرع وقت مشکلات در این زمینه برطرف خواهد شد.
معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: برای دانشآموزانی که به نوعی به شبکه شاد دسترسی ندارند، اقداماتی همچون استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی، در قالب فایلهای صوتی و تصویری، پیامهای نوشتاری با توجه به نیازهای مختلف معلولان، استفاده از ظرفیت دستگاههای پخش خانگی با تهیه لوحهای فشرده، استفاده از بستههای آموزشی مکتوب همچون پوشه کار، راهنمای تدریس و اعزام داوطلبانه همکاران معلم در صورت نیاز به در منازل دانش آموز در نظر گرفته شده است.
او تاکید کرد: برای مثال اگر دانشآموزان به وسایل ارتباطی دسترسی نداشته باشند، بستههای آموزشی مکتوب با رویکرد فعالیت محور ارائه میشود و آموزشهای لازم به والدین دانشآموز نیز ارائه خواهد شد. درضمن روند آموزش به شکل هفتگی پیشبینی و بررسیهای لازم صورت میگیرد.