• انتشار: 1399/03/27 - 15:56
  • تعداد بازدید: 932
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در ششمین نشست کارگروه خیرین مدرسه ساز استثنایی، خیرین ساخت ۱1‌ مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی را برعهده گرفتند

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اعضای جامعه خیرین و معاونین سازمان نوسازی مدارس ششمین جلسه کارگروه خیرین مدرسه ساز مدارس استثنایی کشور در محل جامعه خیرین مدرسه ساز برگزار شد.

3019.mp3 در ششمین نشست کارگروه خیرین مدرسه ساز استثنایی، خیرین ساخت ۱1‌ مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی را برعهده گرفتند

 


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی  در ششمین نشست کارگروه خیرین مدرسه ساز مدارس استثنایی کشور، خیرین ساخت 11 مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی را بر عهده گرفتند


دکتر سید جواد حسینی در این نشست با گرامیداشت ‌ یاد محمدرضا حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز اظهار داشت: بهترین جلسات کاری جلساتی است که  با حضور خیرین برگزار می شود و باید از نگاه ویژه خیرین مدرسه ساز و رئیس سازمان نوسازی مدارس به مدرسه سازی در آموزش و پرورش استثنایی تقدیر ویژه نمود.


وی افزود: کارگروه خیرین مدرسه ساز استثنایی یکی از کارگروه های زیر مجموعه جامعه خیرین  مدرسه ساز است که جلسات آن با نظارت و مدیریت سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین برگزار می شود.


معاون وزیر با بیان اینکه رسیدن به آموزش و پرورش استاندارد نیازمند استاندارد سازی فضا، تجهیزات، نیروی انسانی، منابع مالی و رویه ها است اظهار داشت: رسیدن به آموزش و پرورش استاندارد  در آموزش و پرورش استثنایی هدف گذاری شده است و در همین راستا سه بسته تحولی «مدرسه انطباقی»، «مداخلات بهنگام طلایی»‌ و «توسعه مشارکت، کاهش تمرکز واجتماعی شدن »   تدوین شده است.


وی افزود: بسته تحولی توسعه مشارکت ها با هدف مشارکت تمامی ذینفعان در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است و ‏۴ برنامه و ۲۶ فعالیت برای این بسته طراحی شده است.


معاون وزیر با بیان اینکه یکی از گام های استاندارد سازی آموزش و پرورش، استاندارد سازی فضا و تجهیزات است اظهار داشت: استاندارد سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استثنایی ۲۷.۵ متر مربع است و در حال حاضر این عدد ۱۰ متر مربع است که برای رسیدن به این استاندارد ۲۰۰‌مدرسه ویژه استثنایی و ۱۴ مدرسه اتیسم باید در کشور ساخته شود.


 وی گفت: با همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس ساخت ۴۴ مدرسه از 214 مدرسه مورد نیاز با شعار «آغازی خوب برای پایانی خوب» در سال جاری آغاز شده است.


وی تصریح کرد: کل  پروژه های در دست اجرای مربوط به آموزش و پرورش استثنایی ۱۳۱ پروژه است که با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس این پروژه ها در حال تکمیل می باشد.


معاون وزیر با بیان اینکه استاندارد سازی تجهیزات در کنار مدرسه سازی باید مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: بر همین  اساس نهضت توان افزایی با هدف تامین تجهیزات کمک آموزشی، توانبخشی و ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در آموزش و پرورش استثنایی آغاز شده است.


وی افزود: ۱۵۰ نوع تجهیزات با تعداد ۷۲ هزار عدد برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مورد نیاز می باشد که تامین این میزان وسایل نیازمند مشارکت تمامی خیرین است.


وی تصریح کرد: احداث سالن های ورزشی درون مدرسه ای و ایجاد اتاق ورزش در مدارس استثنایی از دیگر مواردی است که نیازمند مشارکت خیرین است.


 




 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار موضوعی,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3019
کلمات کلیدی