• انتشار: 1399/07/22 - 11:11
  • تعداد بازدید: 1434
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی:

در کنار بسته های تحولی، 10 محور تحول در نظام آموزش و پرورش کودکان با نیاز های ویژه را دنبال خواهیم نمود

معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه کارشناسان و مدیران حوزه آموزش و پرورش استثنایی کشور به تشریح 10 محور تحول در نظام آموزش و پرورش کودکان با نیاز های ویژه پرداخت.

3575.mp3 در کنار بسته های تحولی، 10 محور تحول در نظام آموزش و پرورش کودکان با نیاز های ویژه را دنبال خواهیم نمود

 


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی دکتر سید جواد حسینی در این نشست گفت : آموزش در شرایط کرونا سختی ها و چالش هایی را ایجاد کرده است ، اما  با مدیریت مطلوب می توان چالش ها را به فرصت تبدیل کنیم، کریستوفر مالو  میگوید " همه پیروزی ها یی که بشر تا کنون به دست آورده است در سایه تحمل و بردباری بوده است".


حسینی با بیان اینکه  در روانشناسی مثبت گرایی سلیگمن  چند فرضیه وجود دارد گفت : یکی از فرضیه ها  "تاب آوری" است ، ما گرچه شرایط سختی را پشت سر می گذارنیم اما با افزایش روحیه تحمل و تاب آوری از یک سو و با تقویت هیجانات مثبت برای فعالیت های جهادی از دیگر سو می توانیم  با گسترش حلقات هیجانات مثبت و نگاه مثبت اندیشانه "ساخت صعودی بهزیستن" را گسترش دهیم و بیش از هرمکان دیگری  مدرسه باید چنین نقشی را ایفا نماید.


وی افزود: نکته عکس موضوع این است که با تمرکز بر چالش ها و تنگنا ها و عدم عبور از آن ها، حلقات امواج منفی هیجانات را گسترش دهیم و کار را در یک تونل تاریک و پر ابهام به پیش =بریم و در نهایت بر اساس نظریه سلیگمن به درماندگی آموخته شده کاری و سازمانی مبتلا گردیم.


وی گفت گفت :  وظیفه انسانی ، قانونی و شرعی ما حکم می کند که با نگاه مثبت گرا حلقات هیجانات مثبت را تراوش دهیم و "ساخت صعودی بهزیستن" را برای خانواده ها ، دانش آموزان و جامعه محقق سازیم و از این طریق تهدیدات  را فرصت تبدیل نماییم  و از تونل تاریک و حلقات امواج منفی و چاله ی  بزرگ درماندگی آموخته شده خو را نجات دهیم . این رسالت بزرگی است که امروز نظام تعلیم و تربیت باید بر آن  ابتنا و اتکا نماید.


حسینی  با تاکید بر اینکه با چنین رویکردی در سال99 ، سه بسته  تحولی تدوین و تصویب شد، اظهار کرد: بیش از 80 درصد فعالیت های  این بسته ها  جنبه تاسیسی و نوآورانه دارد.


 وی با بیان اینکه در ادامه کار به ویژه در موقعیت کرونا چندین تحول دیگر باید رقم بزنیم  اظهار کرد: کیفیت بخشی به آموزش وپرورش دانش آموزان دیر آموز یا مزری، خانواده محوری در حوزه آموزش و پرورش کودکان استثنایی، افزایش گروه های  تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، توسعه آموزش های مهارت محور و کیفیت بخشی به طرح تلفیقی فراگیر از جمله این تحولات است.


وی افزود:کیفیت بخشی به فعالیت های حوزه پرورشی و تربیت بدنی، توسعه کمی و کیفی برنامه سنجش سلامت جسمانی  و آمادگی تحصیلی، توسعه جامع و کمی و کیفی  مراکز مشکلات ویژه یادگیری، کیفیت بخشی آموزش و پرورش  و توانبخشی به گروه های دانش آموزان با آسیب بینایی ، شنوایی ، جسمی حرکتی ، اتیسم ، کم توانان  و ناتوانان ذهنی  و چند معلولیتی و با رویکرد عدالت آموزشی کیفیت بخشی به دانش آموزان روستایی و عشایری با نیاز های  ویژه از دیگر تحولات است که باید رقم بخورد.


 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3575
کلمات کلیدی