رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام كرد:
شناسايي 60 هزار دانشآموز دیرآموز در کشور
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۶۰ هزار دانشآموز دیرآموز در کشور شناسایی شده است.
دكتر مجید قدمی در مورد موفقيت هاي اخير اين سازمان در ارائه خدمات به دانش آموزان با نيازهاي ويژه به روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي گفت: در این موفقیتها همه نقش دارند و ما مجموعهای در کنار هم هستیم چون دارای استراتژی مشخصی هستیم و هدفهای عملیاتی و منابع را پیشبینی کردهایم خروجی خوبی خواهیم داشت و همه چیز آماده شده تا موفقیت حاصل شود.
وی افزود: اکنون 550 مرکز داریم و هدف گذاری ما این است که به 750 مرکز برسیم، چون نظام آموزشی ما در مقطع ابتدایی ارزشیابی توصیفی شده بسیاری از چیزها گم شده است و در پایه ششم خودش را پیدا میکند و یک افت کاملا آماری را میبینیم به گونهای که 100 نفر که وارد نظام آموزشی میشوند 64 نفر خروجی داریم یعنی 36 نفر در راه حذف میشوند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: اگر روند آموزش و اجراي فرايند به خوبي پيش برود و به موقع شناسایی شده و به موقع ارجاع داده شوند اين دانش آموزان به مراکز آموزشي رفته و بین 15 تا 20 جلسه باید آموزش ببینند؛ دانش آموزانی که در دیکته و خواندن و نوشتن و ریاضی اختلال دارند باید با روشهای افراد متخصص به موقع آموزش ببینند.
وی بیان کرد: امسال انرژی ویژهتری براي آموزش دانش آموزان ديرآموز خواهيم گذشات. در حال تنظيم برخي راهنما ها و استفاده زا تكنولوژي آموزشي هستيم. اگر درست عمل کنیم بچههای دیرآموز میتوانند در کنار بچههای عادی قرار بگیرند.
دكتر قدمی گفت: آمار بچههای دیرآموز حدود 13.4 درصد است که تنها 60 هزار نفر را شناسایی کردهایم در حالی که باید حدود 180 هزار تاکنون شناسایی میشدند.
وی تصریح کرد: وقتی دانش آموزی در همه درسها خوب است و در یک درس خاص بسیار ضعیف است مطمئنا بر اثر مشکلات ویژه یادگیری است، در حال تنظيم راهنما هستيم که به دست معلم ابتدایی بدهیم تا در همان ابتدای کار شناسایی شوند چرا که عدالت آموزشی میگوید که بچه حق دارد بالا برود و این مشکل او نیست بلکه مشکل ماست و باید حل شود.