• انتشار: 1399/07/28 - 16:30
  • تعداد بازدید: 1624
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر حسینی تاکید کرد؛

صرفه جویی، افزایش بهره وری و احصاء راهکارهای افزایش درآمد از برنامه های حوزه مالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونین نشست شورای مالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ‌برگزار شد

3597.mp3 صرفه جویی، افزایش بهره وری و احصاء راهکارهای افزایش درآمد از برنامه های حوزه مالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست اظهار کرد:صرفه جویی، افزایش بهره وری و احصاء راهکارهای افزایش درآمد از نکات قابل توجه در نظام بودجه ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.


وی افزود:مدیریت در سازمان ها بویژه سازمان های دولتی بهره ورانه نیست و  بار رویکرد مهندسی مجدد فرآیندها در بسیاری از بخش های سازمان قابلیت صرفه جویی وجود دارد.


حسینی  با اشاره به منابع مالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: منابع مالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بخشی دولتی است که باید تلاش شود افزایش پیدا کند، بخشی از  منابع اختصاصی است، بخشی دیگر حاصل مشارکت بین بخشی است و بخشی از منابع حاصل از  نگاه بهره ورانه در سازمان است.


 معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه شفافیت  مسائل مالی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی ایجاد شده است اظهار داشت: تشکیل شورای مالی و تخصیص و توزیع منابع کار ارزشمندی است که منجر به شفافیت و توزیع عادلانه منابع می شود.


 ‏وی افزود: احصاء راهکارهای افزایش درآمدهای اختصاصی،  آزاد سازی ظرفیت ها و افزایش مشارکت از جمله دیگر مواردی است که در آموزش و پرورش استثنایی به آن توجه ویژه ای شده است.


حسینی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود ردیف های پادار در بودجه سازمان ایجاد شود گفت: تخصیص اعتبار جهت نهضت توان افزایی، مداخلات بهنگام طلایی و مدرسه انطباقی نیاز به پیگیری از طریق سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دارد.


معاون وزیر با تاکید بر اینکه در سازمان نباید تعهدات غیر واقعی ایجاد شود اظهار کرد:  مولد سازی، بهینه سازی و بهره وری از نکات مهم دیگری است که در نظام بودجه ریزی باید لحاظ شود.


وی افزود: توجه به ‌بازنشستگان، جذب خیرین، جذب اعتبار در خصوص نهضت توان افزایی و مدرسه سازی از طریق ردیف مسئولیت های اجتماعی دستگاه ها و ارتباط با مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش در جهت تامین تبلت مورد نیاز دانش آموزان از جمله مواردی است که نیازمند پیگیری است.


  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3597
کلمات کلیدی