لیست اخبار صفحه :23
لزوم کاهش حجم کتاب‌های درسی و استفاده از دلالت‌های علوم شناختی در تدوین محتوا و برنامه‌های آموزشی و درسی در جهت تقویت قوای شناختی دانش آموزان و توسعه سرمایه شناختی کشور
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در جلسه کاری مشترک با رئیس و مدیران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور خواستار شد:

لزوم کاهش حجم کتاب‌های درسی و استفاده از دلالت‌های علوم شناختی در تدوین محتوا و برنامه‌های آموزشی و درسی در جهت تقویت قوای شناختی دانش آموزان و توسعه سرمایه شناختی کشور

با حضور رؤسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی تعمیق تعاملات دو سازمان بررسی شد.

تاکنون حدود 1 میلیون و 200 هزار نو آموز در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی نوبت گیری شده اند.
طریفی حسینی خبر داد:

تاکنون حدود 1 میلیون و 200 هزار نو آموز در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی نوبت گیری شده اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پروش استثنایی کشور گفت: تاکنون از حدود 1 میلیون و 400 هزار نفر که برای سنجش بدو ورود به دبستان پیش بینی شده است، حدود 1 میلیون و 200 هزار نوآموز نوبت گیری شده اند.

کسب رتبه علمی "ب " نشریه تعلیم و تربیت استثنایی کشور
طریفی حسینی خبر داد:

کسب رتبه علمی "ب " نشریه تعلیم و تربیت استثنایی کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: نشریه تعلیم و تربیت استثنایی با صاحب امتیازی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ارزیابی کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400 موفق به کسب رتبه علمی "ب" شده است.

ایجاد مرجع اعتبار بخشی ابزارها و پروتکل های تشخیص و مداخله ای شناختی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی
طریفی حسینی خبر داد:

ایجاد مرجع اعتبار بخشی ابزارها و پروتکل های تشخیص و مداخله ای شناختی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه اجرایی سازی تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: رویکرد غالب سازمان در حوزه تشخیص و توانبخشی، رویکرد شناختی است و با توجه به ظرفیت های این رویکرد می توان از آن در جهت افزایش اثر بخشی و کارآمدی برنامه ها و فعالیت های مختلف آموزش و پرورش در عرصه های برنامه ریزی درسی و آموزشی ، توانمندسازی معلمان ومناسب سازی فضاهای آموزشی استفاده کرد، لذا با مورد توجه قرار دادن این رویکرد در بخش های مختلف آموزش و پرورش می توان به صورت نظام مند به توسعه سرمایه شناختی کشور از طریق آموزش و پرورش اقدام کرد.

ضرورت استقرار الگوی جامع استعدادیابی و استعدادپروری ورزشی مدرسه محور در آموزش و پرورش استثنایی با مشارکت تمامی ذی نفعان حوزه ورزش کشور
دکتر طریفی حسینی در افتتاحیه بیست و دومین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی:

ضرورت استقرار الگوی جامع استعدادیابی و استعدادپروری ورزشی مدرسه محور در آموزش و پرورش استثنایی با مشارکت تمامی ذی نفعان حوزه ورزش کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در افتتاحیه بیست و دومین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ماموریت اصلی ما در نظام آموزش و پرورش، بستر سازی جهت رشد و تعالی و کمال انسان است.

ضرورت هماهنگی و هم افزایی بین  سازمانی جهت سامان بخشی خدمات حمایتی و توانبخشی مورد نیاز دانش آموزان استثنایی با تاکید برنقش فعال سازمان های بیمه گر
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی:

ضرورت هماهنگی و هم افزایی بین سازمانی جهت سامان بخشی خدمات حمایتی و توانبخشی مورد نیاز دانش آموزان استثنایی با تاکید برنقش فعال سازمان های بیمه گر

حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و خدمات سازمان بهزیستی که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شده است گفت: به نظر می رسد ضرورت دارد تا از این دست کار ها در سطح کشور بصورت دایمی برگزار شود، چرا که می تواند ظرفیتی برای ارایه و معرفی توانمندی ها و دستاوردهای مددجویان در سطح کشور و همچنین معرفی خدمات و اجتماعی سازی فعالیت های سازمان بهزیستی ایجاد کند.