• انتشار: 1400/08/12 - 12:22
  • تعداد بازدید: 1908
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر حسینی در نشست مجازی با مدیران مدارس آموزش و پرورش استثنایی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد؛

مدیران مدارس کلیدی ترین عنصر رسیدن به مدارس مانا، پویا و تجدید حیات شونده

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پس از افتتاح سالن اجتماعات آموزش و پرورش استثنایی استان سیستان و بلوچستان در ارتباط مجازی با مدیران مدارس استثنایی این استان گفت: کلیدی ترین عنصر رسیدن به مدارس مانا، پویا و تجدید حیات شونده مدیران مدارس به عنوان راهبران آموزشی هستند.

5337.mp3 مدیران مدارس کلیدی ترین عنصر رسیدن به مدارس مانا، پویا و تجدید حیات شونده

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ دکتر سید جواد حسینی در این نشست  با بیان اینکه پروژه مهر مهمترین سنجه عملکردی مدیران آموزش و پرورش است و در همه ابعاد تعلیم و تربیت تاثیر گذار است اظهار کرد: پروژه مهر در واقع پروسه ای است که از مهر شروع می شود و تا مهر سال بعد ادامه دارد
حسینی با بیان اینکه اصلی ترین عامل تحول و توسعه یک جامعه نهاد آموزش و پرورش است، گفت: بدون شک سازمان تحول در جامعه مدرسه، واحد تحول کلاس درس و کارگزار تحول معلمین هستند
وی افزود: مدیران مدارس کلیدترین عنصر نظام تعلیم و تربیت و راهبران آموزشی هستند و قدرت بخشیدن به مدارس و تفویض اختیار موجب ارتقای نظام تعلیم و تربیت خواهد شد.
وی افزود: اگر بخواهیم جامعه زنگ نزند باید زنگ مدارس را به خوبی بنوازیم.
معاون وزیر با اشاره به پژوهش های بین المللی در حوزه آموزش و پرورش گفت: جان هتی مدیر موسسه پژوهش در دانشگاه ملبورن و یکی از موثرترین افراد دنیا در تعلیم و تربیت با بررسی ۱۵ ساله و مطالعه بیش از ۵۰۰۰ پژوهش که حدود ۲۴۰ میلیون دانش آموز و انواع نظام های آموزش و پرورش را بررسی کرده بوند به سه عامل اصلی که در کیفیت نظام تعلیم و تربیت نقش موثری دارند رسید.
وی افزود: اتخاذ رویکردی از آموزش با محوریت علم، ذهن و مغز و تربیت، توجه به فلسفه علوم و دانش و کیفیت معلمین  سه عامل اصلی کیفیت در نظام تعلیم و تربیت  بر اساس پژوهش جان هتی هستند که در این میان کیفیت معلمین نقش بیشتری دارد.
وی افزود: با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسیر ورد به آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان شد و این امر منجر به ورود معلم با کیفیت به نظام تعلیم و تربیت  خواهد شد.
حسینی مدارس استثنایی را پیشرو نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: در راستای استانداردسازی بهینه نظام تعلیم و تربیت استثنایی، اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی استان سیستان و بلوچستان در سال جاری بیش از ۱۰۰ درصد رشد خواهد داشت.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 5337
کلمات کلیدی
مدیر سیستم

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید