• انتشار: 1399/05/29 - 13:55
  • تعداد بازدید: 955
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دکتر حسینی در شورای معاونین آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد؛

پروژه مهر با کیفیت منجر به آموزش و پرورش با کیفیت می شود/وضعیت خوب استان خراسان رضوی در ثبت نام مدارس، توزیع کتب درسی و توزیع متوازن رشته های تحصیلی

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با محوریت پروژه مهر و بازگشایی مدارس برگزار شد.

3450.mp3 پروژه مهر با کیفیت منجر به آموزش و پرورش با کیفیت می شود/وضعیت خوب استان خراسان رضوی در ثبت نام مدارس، توزیع کتب درسی و توزیع متوازن رشته های تحصیلی

 


دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه مهمترین پروژه آموزش و پرورش پروژه مهر است که چند ویژگی دارد اظهار داشت: اولین ویژگی پروژه مهر این است که  عظیم ترین فعالیت ها در دل این پروژه قرار دارد.


وی افزود: اگر آموزش و پرورش با کیفیت میخواهیم باید پروژه مهر با کیفیت داشته باشیم و مهمترین سنجه توفیقات مدیریتی در تحقق اهداف  پروژه مهر نهفته است.


وی تصریح کرد: پروژه مهر پروسه ای است که در‌طی سال ادامه دارد و از مهر شروع شده و تا مهر آینده ادامه دارد و این پروژه  مهمترین تجلی گاه جامعه پذیری و اجتماعی شدن نظام تعلیم و تربیت است.


معاون وزیر با تاکید بر اینکه نظام جامع برنامه ریزی از ستاد تا کف مدرسه باید تسری پیدا کند اظهار داشت: به دلیل شرایط کرونا، بازگشایی مدارس متفاوت ترین نوع بازگشایی است و لذا نیاز به آمادگی بیشتری دارد.


حسینی با بیان اینکه مهمترین وظیفه در این ایام برنامه ریزی موثر برای شروع سال تحصیلی است اظهار داشت: در سال جدید تحصیلی و با توجه به شرایط کرونا باید نظام برنامه ریزی، پسا برنامه ریزی مبنای عمل قرار گیرد


وی افزود: در این روش ارزیابی پیشینی از کار پسینی انجام  می‌شود. این روش با دو رویکرد برنامه‌ریزی فرض بنیاد و  ادامه داشتن شرایط آموزش در هر شرایطی و داشتن سناریو برای آن شرایط و رویکرد تکنیک پابرجا با تاکید بر عدم تعطیلی هیچ ماموریتی از مأموریت های آموزش و پرورش انجام می‌شود.


وی تصریح کرد: باید برای حالت های قرمز، زرد و سفید برنامه ریزی کامل انجام شود و برای تغییر شرایط سریع از هر یک حالت ها آمادگی کامل داشته باشیم.


حسنی با بیان اینکه کرونا تهدید بزرگی برای سلامت بشر است اما باید از این تهدید، فرصت بوجود آورد اظهار داشت: کرونا بهترین فرصت برای تغییرات بنیادین در نظام آموزشی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است.


وی افزود: الزام به استفاده  فناوری اطلاعات در آموزش و درگیر شدن خانواده ها با امر آموزش دانش آموزان از جمله فرصت های است که کرونا در امر آموزش ایجاد کرده است.


حسینی با بیان اینکه زمان آموزش در کشور از استاندارد جهانی بسیار بالاتر است افزود: کرونا این فرصت را ایجاد کرده است که بتوانیم از ساعات درسی مدارس بکاهیم و به کیفیت بخشی آموزش بیاندیشیم.


وی افزود:  افزایش اختیارات مدارس متمرکز زدایی، رسیدن به عدالت آموزشی، تردد امواج به جای تردد افراد، افزایش بهره وری و سرعت، دقت و جامعیت در آموزش از جمله فرصت هابی است که کرونا در امر آموزش ایجاد کرده است.


حسینی با تقدیر از فعالیت های خوب استان خراسان رضوی در پروژه مهر اظهار داشت: ثبت نام ‌‌۹۳ درصدی دانش آموزان استان خراسان رضوی و توزیع ۹۸ درصدی کتب درسی از فعالیت های ارزنده این استان در ایام بازگشایی مدارس است.


وی افزود: تاکنون ۶۵ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان استان خراسان رضوی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت گیری شده اند و ۳۸ درصد نیز ارزیابی اولیه شده اند.


حسینی تصریح کرد: آمار نوبت گیری و ارزیابی برنامه سنجش استان خراسان رضوی به دلیل شیوع کرونا از میانگین کشوری پایین تر است که نیاز به برنامه ریزی و اهتمام جدی دارد.


معاون وزیر استفاده از ظرفیت فضای مجازی را یکی از شیوه های آموزش در ایام کرونا دانست و اظهار داشت:  در استان خراسان رضوی ۸۰ درصد معلمان، ۹۹ درصد مدارس و ۵۷ درصد دانش آموزان عضو شبکه شاد شده اند و باید برای دانش آموزانی که دسترسی به این شبکه ندارند از طریق روش های جایگزین برنامه ریزی شود


معاون وزیر با بیان اینکه استان خراسان رضوی پهن پیکرترین آموزش و پرورش کشور است اظهار داشت: بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور مورد نیاز است که ۶ مدرسه از این تعداد در استان خراسان رضوی قرار دارد و با مشارکت خیرین این مدارس ساخته خواهد شد




 

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3450
کلمات کلیدی