• انتشار: 1399/05/28 - 11:25
  • تعداد بازدید: 1820
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
دکتر حسینی در شورای معاونین استان خراسان شمالی تاکید کرد؛

پروژه مهر در تمام ایام سال ساری و جاری است/ فعالیت خوب استان خراسان شمالی در ثبت کتب درسی و ثبت نام دانش آموزان

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان خراسان شمالی با محوریت پروژه مهر و بازگشایی مدارس برگزار شد.

3443.mp3 پروژه مهر در تمام ایام سال ساری و جاری است/ فعالیت خوب استان خراسان شمالی در ثبت کتب درسی و ثبت نام دانش آموزان

دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه  بر اساس ارزیابی استان خراسان شمالی آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس را دارد اظهار داشت: ماموریت اصلی استان ها در این ایام آمادگی کامل  برای بازگشایی مدارس و اطمینان از آمادگی در تمامی سطوح برای بازگشایی مدارس است.
وی افزود: برقراری ارتباطات سریع در تمام سطوح از ستاد تا مدرسه در استان ها، آمادگی تمامی ارکان مدرسه، نظارت بر ثبت نام ، توزیع صحیح کتب آموزشی و ضدعفونی کردن مدارس از دیگر وظایف  حوزه ستادی استان ها در ایام بازگشایی مدارس است.
وی با بیان اینکه پروژه مهر از مهر تا مهر است اظهار داشت: پروژه مهر مهمترین پروسه فعالیت آموزش و پرورش است که در طی سال جاری و ساری است و عظیم ترین فعالیت آموزش و پرورش است.
وی افزود:ساخت و آماده سازی مدارس، چاپ و توزیع کتب آموزشی، ثبت نام دانش آموزان، نقل و انتقالات فرهنگیان و صدور ابلاغ بخشی از پروژه مهر است که در تمام طول سال نیاز به برنامه ریزی دارد.
معاون وزیر با بیان اینکه کرونا در کنار همه تهدیدات فرصت هابی نیز ایجاد کرده است، اظهار داشت: الزام به استفاده  فناوری اطلاعات در آموزش و درگیر شدن خانواده ها با امر آموزش دانش آموزان از جمله فرصت های است که کرونا در امر آموزش ایجاد کرده است.
حسینی با بیان اینکه زمان آموزش در کشور از استاندارد جهانی بسیار بالاتر است افزود: کرونا این فرصت را ایجاد کرده است که بتوانیم از ساعات درسی مدارس بکاهیم و به کیفیت بخشی آموزش بیاندیشیم.
وی افزود:  افزایش اختیارات مدارس، رسیدن به عدالت آموزشی، تردد امواج به جای تردد افراد، افزایش بهره وری و سرعت، دقت و جامعیت در آموزش از جمله فرصت هابی است که کرونا در امر آموزش ایجاد کرده است
حسینی با بیان اینکه مهمترین وظیفه در این ایام برنامه ریزی موثر برای شروع سال تحصیلی است اظهار داشت: در سال جدید تحصیلی و با توجه به شرایط کرونا باید نظام برنامه ریزی، پسا برنامه ریزی مبنای عمل قرار گیرد
وی افزود: در این روش ارزیابی پیشینی از کار پسینی انجام  می‌شود. این روش با دو رویکرد برنامه‌ریزی فرض بنیاد و  ادامه داشتن شرایط آموزش در هر شرایطی و داشتن سناریو برای آن شرایط و رویکرد تکنیک پابرجا با تاکید بر عدم تعطیلی هیچ ماموریتی از مأموریت های آموزش و پرورش انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: باید برای حالت های قرمز، زرد و سفید برنامه ریزی کامل انجام شود و برای تغییر شرایط سریع از هر یک حالت ها آمادگی کامل داشته باشیم.
حسینی با بیان اینکه بیش از ۹۳ درصد ثبت نام دانش آموزان استان خراسان شمالی انجام شده است اظهار داشت: ۸۶ درصد نوبت گیری برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان خراسان شمالی انجام شده است که از میانگین کشوری بالاتر است.
وی افزود : ۳۴ درصد از دانش  آموزان این استان در فنی حرفه ای و کاردانش در حال تحصیل هستند که از میانگین کشوری پایین تر است و نیازمند برنامه ریزی جدی  در این زمینه است.
وی افزود: ثبت سفارش  ۹۱ درصدی کتب آموزشی، عضویت ۶۰ درصدی دانش آموزان، ۹۲ درصدی معلمان و ۱۰۰ درصدی مدارس استان خراسان شمالی دز شبکه شاد از جمله توفیقات استان خراسان شمالی است.
حسینی با بیان اینکه روش های مختلفی برای  جبران کمبود ۲۸۰ نفری  نیروی اسنانی در  استان خراسان شمالی پیش بینی شده است اظهار داشت: استفاده از نیروهای حق التدریس، استمرار خدمت بازنشستگان، معلم تمام وقت و خرید خدمات از جمله روش های جبران کمبود نیروی انسانی است که در استان خراسان شمالی به خوبی از این ظرفیت ها استفاده شده است
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه با بیان برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: سرانه استاندارد فضای آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ۲۸ متر مربع است که در حال حاضر این عدد ۱۰ متر مربع است
معاون وزیر با اشاره به کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور اظهار داشت: بر اساس آمایش سرزمینی ۱۱ مدرسه استثنایی در استان خراسان شمالی مورد نیاز است که در صورت تامین زمین از سوی استان، اعتبارات آن با مشارکت خیرین از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

حسینی تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان با نیازهای ویژه را  از اولویت های آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار داشت :  ۸ سالن ورزشی درون مدرسه ای دویست متری  در سال جاری از طریق مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس در مدارس استثنایی استان خراسان شمالی ساخته خواهد شد.
حسینی با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی باید دائمی باشد اظهار داشت: ایجاد یک پایگاه دائمی سنجش‌ در استان خراسان شمالی و تجهیز اتاق آکوستیک آن در سال جاری از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای استان خراسان رضوی است.
وی افزود: در سال جاری با استفاده از ظرفیت شیفت مخالف در ۳۵۰ مدرسه استثنایی کشور باشگاه بازنشستگان راه اندازی خواهد شد که تعدادی از این باشگاهها در خراسان شمالی افتتاح خواهد شد
معاون وزیر با اشاره به وجود ۱۱ مرکز اختلالات یادگیری در خراسان شمالی  اظهار داشت؛ با راه اندازی دو مرکز دیگر در سال جاری  از نیاز استان خراسان شمالی  به مراکز اختلالات یادگیری کاسته خواهد شد.
وی با بیان اینکه  ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه  در کشور راه اندازی خواهد شد  اظهار داشت: استان خراسان شمالی یک مرکز مشاوره دارد که با راه اندازی دو مرکز دیگر در این استان به استاندارد مطلوب خواهیم رسید
حسینی با تشریح  برنامه ارتقا و بهبود مدیریت آموزشگاهی اظهار داشت: در سال جاری ۱۰ مرکز رفاهی، آموزشی و خدماتی ویژه ارتقا و بهبود مدیریت آموزشگاهی در کشور راه اندازی خواهد شد که در صورت وجود امکانات یک مرکز در استان خراسان شمالی راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: آموزش مهارت های چند گانه به ده درصد معلمان استان خراسان شمالی، آموزش زبان اشاره  به  ۱۴۰ نفر  و خط بریل به ۴۰ نفر، راه اندازی پایگاه جامع آموزش مجازی و سامانه ندای همراه، مناسب سازی یک مدرسه اتیسم و یک مدرسه پذیرا و تامین گوشی ویژه دانش آموزان استثنایی استان خراسان شمالی با مشارکت خیرین از جمله برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری برای استان خراسان شمالی است.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار استان ها,اخبار ریاست
  • کد خبر : 3443
کلمات کلیدی