وزیر آموزشوپرورش در دیدار جمعی از نمایندگان معلمان مدارس استثنایی:
کار در مدارس استثنایی از دشوارترین و سختترین کارها است
وزیر آموزشوپرورش در دیدار جمعی از نمایندگان معلمان مدارس استثنایی، کار در مدارس استثنایی را از دشوارترین و سختترین کارها دانست.
به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور، سید محمد بطحایی در دیدار صمیمی با جمعی از نمایندگان معلمان مدارس استثنایی شهر تهران اظهار کرد: یکی از سختترین و دشوارترین کارها، کار در مدارس استثنایی است که روح و جسم معلم را دچار خستگی میکند.
وی تصریح کرد: آموزشوپرورش در پنجاه سال گذشته مرتباً سیر نزولی داشته است و اگر از زمان گذشته بررسی کنیم؛مشاهده خواهیم کرد معلمان در جایگاه والایی در جامعه قرار داشتند و نگران معیشت خود نبودند و حتی نقش قاضی و مدیر محله را نیز ایفا میکردند و بهطورکلی در جامعه مرجعیت داشتند اما بهمرورزمان این جایگاه تنزل پیدا کرد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در جامعه امروز معلم بهعنوان مرجعی قابلاعتماد شناخته میشود و همه باید تلاش کنیم آموزشوپرورش مسئله اول جامعه باشد تا برای دولتها نیز در اولویت قرار گیرد.
وی ادامه داد: باید نسبت به معلمان در جامعه و نظام تعلیم و تربیت حساسیت ایجاد کرد تا آنها دائماً مسائل آموزشوپرورش را دنبال کنند و در این مسیر برنامههایی را بهتدریج آغاز کردهایم.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: ضمن تلاش برای حل تدریجی مشکلات نباید از مسیر اصلی تعلیم و تربیت منحرف شد.
بطحایی با اشاره به استعداد پذیرش شایعه در جامعه، اظهار کرد: بسیاری از شایعات در فضای مجازی ناشی از سطحینگری، زودباوری و عدم تحقیق است. میانگین حقوق معلمان با میانگین کارمندان دولت برابر است اما آنها رفاهیاتی دارند که معلمان از آن بی بهره اند و من از طرق قانونی مستمرا پیگیر هستم.
همچنین در این دیدار دكتر مجيد قدمي، معاون وزير و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی از صدور احکام معلمان مدارس استثنایی خبر داد و افزود: بهمحض تأمین منابع مالی دیون مربوط به معلمان استثنایی پرداخت خواهد شد.
در ادامه این نشست تعدادی از معلمان به نمایندگی از فرهنگیان آموزشوپرورش استثنایی مسائلی را مطرح و خواستار رفع مشکلات شدند که مواردی از قبیل؛ پرداخت قسطی پاداش بازنشستگان را که تاکنون 30 درصد وصولشده اما با افزایش قیمت دلار دچار افت ارزش شده است، کسری مقرری ماه اول، ضرورت صدور کارت شناسایی الکترونیکی برای معلمان، پرداخت کمکهزینه کودک به بانوان فرهنگی، شفافسازی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، اجری فاز دوم طرح رتبهبندی، پرداخت وام مسکن ویژه فرهنگیان، رسانهای نشدن رفاهیات معلمان، عدم اعمال مدرک دوم فرهنگیان، تغییر سیستم بگفا، کمبود نیروی انسانی در مدارس استثنایی، جداسازی امتحانات نهایی دانش آموزان ناشنوا از دانش آموزان عادی، استخدام حقالتدریسها، تجهیز هنرستانهای فنی ویژه دانش آموزان استثنایی و اعمال سنوات ارفاقی برای همکاران استثنایی ازجمله مسائل مطروحه بود.
گفتنی است؛ وزیر آموزش و پرورش پس از استماع مطالب نمایندگان معلمان استثنایی به سؤالات آنها پاسخ داد.