دکتر حسینی خبر داد؛
۱۰ مرکز بهبود و ارتقای مدیریت آموزشگاهی در کشور راهاندازی خواهد شد
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از راه اندازی ۱۰ مرکز بهبود و ارتقای مدیریت آموزشگاهی ویژه مدیران مدارس استثنایی کشور خبر داد.
دکتر سید جواد حسینی در بازدید از پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ناحیه ۶ شهر مشهد که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی انجام شد اظهار داشت: رسیدن به آموزش و پرورش استاندارد نیازمند استاندارد سازی فضا، تجهیزات، نیروی انسانی، منابع مالی و رویه ها است.
وی افزود: استاندارد سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استثنایی ۲۸ متر مربع است. در حال حاضر این عدد ۱۰ متر مربع است و برای رسیدن به این استاندارد ۲۰۰مدرسه ویژه استثنایی و ۱۴ مدرسه اتیسم باید در کشور ساخته شود.
وی گفت: با همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس ساخت ۸۲ مدرسه از ۲۱۴ مدرسه مورد نیاز با شعار «آغازی خوب برای پایانی خوب» در سال جاری آغاز شده است.
معاون وزیر گفت: علاوه بر استاندارد سازی فضای آموزشی، هزار مرکز اختلالات یادگیری، ۱۵ سالن ورزشی استاندارد دانش آموزان استثنایی و ۳۵۰ سالن ورزشی درون مدرسه ای نیز در کشور برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مورد نیاز است که با همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس به مرور ساخت این فضاها آغاز خواهد شد.
حسینی استاندارد سازی تجهیزات را گام بعدی دانست و افزود: ۱۰۵ نوع وسیله توانبخشی، ورزشی، پرورشی و کمک آموزشی برای دانش آموزان با نیاز های ویژه با مجموع ۷۰۰ هزار قلم در قالب نهضت توان افزایی باید تامین شود که این امر نیازمند مشارکت خیرین ، دستگاه های اجرایی از ردیف مسئولیت های اجتماعی است.
معاون وزیر در خصوص استاندارد سازی منابع انسانی اظهار داشت: برای رسیدن به استاندارد ۱۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش استثنایی مورد نیاز است که قرار شده است سالانه ۱۰ درصد از استخدام های وزارت آموزش و پرورش به آموزش و پرورش استثنایی اختصاص یابد.
وی افزود: در راستای استاندارد سازی منابع مالی، مبنای بودجه ریزی در آموزش و پرورش استثنایی بودجه ریزی عملیاتی است و در سال جاری ۵۰ درصد اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزایش یافته است
معاون وزیر با بیان اینکه در راستای استاندارد سازی فرآیندها و فراگردها سه بسته تحولی در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است اظهار داشت: ۸۶ درصد برنامه های این بسته های تحولی تاسیسی و نوآورانه است.
وی در پایان ارتقای مدیریت آموزشگاهی را از برنامه ها مهم آموزش و پرورش استثنایی دانست و افزود: در سال جاری ۱۰ مرکز بهبود و ارتقای مدیریت آموزشگاهی ویژه مدیران مدارس استثنایی کشور راهاندازی خواهد شد