دکتر حسینی در مصاحبه با رادیو ایران تشریح کرد؛
۱۳ اقدام ویژه برای اجرای حضوری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در ایام کرونا و رفع دغدغه والدین
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مصاحبه با رادیو ایران به تشریح ۱۳ اقدام ویژه برای اجرای حضوری سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در ایام کرونا و رفع دغدغه والدین پرداخت.
به گزارش روابطعمومی و امور بینالملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی دکتر سید جواد حسینی در این گفتگو در خصوص حضور والدین و نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیشدبستانی در سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در شرایط کرونایی و رفع دغدغه آنان اظهار کرد: برنامه سنجش برای بررسی وضعیت سلامت جسمانی، قد، وزن، توده بدنی، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان انجام میشود و جایدهی تحصیل این نوآموزان در مدارس عادی و استثنایی نیز مشخص میشود.
وی افزود: این برنامه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر والدین قرار باشد تمامی این آزمایشها و تستها را در شرایط عادی برای کودکان خود انجام دهند باید به چندین آزمایشگاه و پایگاه مراجعه نمایند اما از طریق برنامه سنجش و در 2 هزار و 200 پایگاه ثابت، سیار، تخصصی و عشایر در سراسر کشور این سنجشها در یک جا برای نوآموزان انجام میشود.
معاون وزیر با بیان اینکه برنامه سنجش در سال 71 با پوشش 1.5 درصدی آغاز و سال گذشته علیرغم شرایط کرونایی به 98.8 درصد رسید اظهار کرد: در پایگاههای سنجش تمهیداتی اندیشیده شده است تا دغدغه والدین برای سنجش حضوری در شرایط کرونا رفع شود زیرا اصل برنامه سنجش حفظ و ارتقای سلامت دانشآموزان است.
وی افزود: 13 اقدام برای رفع نگرانی والدین و نوآموزان در شرایط کرونایی تدوین و اجرایی شده است و باوجود سنجش بیش از یک میلیون 400 هزار نوآموز، در سال گذشته هیچ موردی از ابتلای نوآموزان، والدین و عوامل اجرایی به کرونا مشاهده نشد
وی گفت: کاهش تعداد مراجعین در هر پایگاه از 40 نفر به 20 نفر، افزایش فاصله نوبتدهی از 15 دقیقه به 30 دقیقه، افزایش ساعات کار پایگاهها از 4 ساعت به 5 ساعت، ایجاد اتاق انتظار برای والدین، حضور فقط یک ولی نوآموز در پایگاه سنجش، افزایش تعداد ابزارهای سنجش و ضدعفونی مدام آنها، الزام استفاده از دستکش و ماسک، ضدعفونی پایگاهها و دو شیفته شده برخی پایگاهها از جمله اقدامات برای رفع دغدغه اولیا و دانشآموزان در شرایط کرونایی است.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در ادامه در خصوص دو تغییر مهم برنامه سنجش سال جاری نیز گفت: در سال جاری سنجش نشانگان مشکلات ویژه یادگیری برای مداخله بهنگام و رفع مشکلات یادگیری نوآموزان در مراحل اولیه و سنجش حرکات اصلاحی نوآموزان با همکاری معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت نیز انجام خواهد شد.
معاون وزیر با تأکید بر اینکه سنجش نوآموزان پیشنیاز ضروری برای ثبتنام در کلاس اول است اظهار کرد: نوآموزان ابتدا در مدارس پیش ثبتنام اولیه میشوند، سپس در همان مرحله پیش ثبتنام نوبتگیری الکترونیکی برای حضور در پایگاههای سنجش نیز انجام میشود و پس از سنجش نوآموزان ثبتنام قطعی آنان انجام خواهد شد.
وی تأکید کرد: نوبتدهی و ارجاع نوآموزان به نزدیکترین پایگاه سنجش بهگونهای است که هیچگونه ازدحامی در پایگاههای سنجش ایجاد نخواهد شد.
نظر دهید