• انتشار: 1398/12/07 - 14:09
  • تعداد بازدید: 723
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر حسینی خبر داد؛

طراحی و تدوین سه بسته تحولی در آموزش و پرورش استثنایی

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و همچنین مشاور وزیر در امر سند تحول بنیادین جلسه شورای برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد

2598.mp3 طراحی و تدوین سه بسته تحولی در آموزش و پرورش استثنایی

 دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه 3 بسته تحولی مناسب سازی، تلفیقی- فراگیر و مداخلات طلایی و بهنگام در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است اظهار داشت: بسته های تحولی سند تحول بنیادین مجموعه ای از برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات منسجم  منبعث از سند تحویل بنیادین ، زیر نظام های شش گانه وسیاست ها و اهداف سازمان است که قابلیت تحقق عملیاتی دارد.


وی گفت: این بسته ها  موجب چرخش تحول آفرین شده  و زمینه ساز تعلیم و تربیت تمام ساحتی و جلب مشارکت همگان را فراهم می کند.


 معاون وزیر یکی از بسته های تحول آفرین را مناسب سازی دانست و اظهار داشت: محتوای آموزشی، تجهیزات آموزشی و توان بخشی، دانش آموزان عادی و نیازهای ویژه، والدین، معلمان و فضای آموزشی از مولفه های مناسب سازی است که باید بر روی آنها تمرکز کرد.


وی افزود: برای به نتیجه رسیدن مناسب سازی و اجرای طرح فراگیر سازی، در هر استان یک مدرسه با تمامی مولفه های آن به عنوان الگو مناسب سازی خواهد شد.


حسینی تصریح کرد: تربیت معلمان چند مهارتی به جای معلمان تک مهارتی، نهضت زبان اشاره ، بریل آموزی و نهضت توان افزایی حرکت های تحول خواهانه ای است  که در بسته تحولی مناسب سازی جای گرفته است.


 معاون وزیر با بیان اینکه یکی از مولفه های اصلی مناسب سازی، مناسب سازی محتوای آموزشی است: معلمان، والدین، دانشجویان، متخصصان و همه اقشار، جامعه مخاطب مناسب سازی محتوای آموزشی هستند و دراین راستا طراحی و تولید اپلیکیشن جامع آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه در دستور کار قرار دارد.


وی افزود: ایجاد پایگاه مجازی آموزش با اجرای طرح های  آموزش در منزل، بیمارستان و موسسات دانش آموزان جسمی حرکتی حرکتی  و آموزش برنامه مکمل مجازی به دانش آموزان با نیازهای ویژه ازدیگر برنامه های در دست اقدام است


 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه طرح سنجش تحصیلی از طرح های بسیار خوب آموزش و پرورش استثنایی است اظهار داشت: در راستای مداخلات طلایی و بهنگام باید داده کاوی و آینده پژوهی از نتایج طرح سنجش تحصیلی به عمل آمده  و نتایج آن در اختیار بخش های مختلف آموزش و پرورش قرار گیرد.


وی افزود: پوشش صد درصدی  دانش آموزان بدو ورود به دبستان ، پوشش حداکثری پیش دبستانی ها و  روایی و اعتبار بخشی به  آزمون سنجش از جمله برنامه های آموزش و پرورش استثنایی در طرح سنجش می باشد.


حسینی در پایان گفت: بسته های مهارتی  و مهارت آموزی برای کل نظام تعلیم و تربیت  از ضروریات است اما این ضرورت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه بیشتر حس می شود و در همین راستا سند جامع توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی در حال تدوین است.

  • گروه خبری : اسلایدر,اخبار ,اخبار ریاست
  • کد خبر : 2598
کلمات کلیدی