20 مرکز جامع سنجش وپایش تخصصی آموزش در کردستان فعالیت دارند
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از فعالیت 20 مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی ومداخله بهنگام رشدی وتربیتی در استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، طالب محمدی در کارگاه آموزشی کیفیت بخشی مراکز جامع استثنایی استان که پیش از ظهر امروز با حضور مدیران این مراکز در محل باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد؛ اظهار کرد: تغییر ساختار و مأموریت مراکز قبلی مشکلات ویژه یادگیری به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخلات بهنگام رشدی- تربیتی، ظرفیتی بسیارخوب برای ارتقای این مراکز بهعنوان مرکز پایش تخصصی آموزش وپرورش است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: کار در آموزش وپرورش مصداق خیر است وفلسفه اصلی خلقت در آموزش وپرورش متجلی است ودر واقع مأموریت خلقت در آموزش وپرورش خلاصه می شود.
محمدی با بیان اینکه رمز خلقت در تعلیم وتربیت است، افزود: تربیت با این اهمیت ومعنا در دست مربیان تعلیم وتربیت است.
وی با استناد به نظر صاحبنظران بزرگ خاطر نشان کرد: اصل در آموزش وپرورش کشف کردنی است نه وضع کردنی و لازمه کار در نظام تعلیم وتربیت مدارا کردن وفراهم آوردن زمینه های مناسب است.
محمدی آموزش وپرورش را جزو حقوق حقه انسانها برشمرد وتصریح کرد: آموزش وپرورش وظیفه دارد زمینه ای را فراهم کند که افراد با هر استعداد، توانایی ویا محدودیت از حق آموزش بهره مند شوند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان پاشنه آشیل مدیریت آموزشی را عدم ارتقای کیفیت آموزشی و کیفی نبودن فعالیت ها عنوان کرد.
وی با ارائه تعریفی از کیفیت آموزشی افزود: کیفیت آموزشی حالت ویژه ای از نظام است که این حالت نتیجه یک سلسله اقدامات و عملیات مشخص است که پاسخگوی نیاز های اجتماعی معین در یک نقطه ی زمانی و مکانی خاص باشد.
محمدی افزود: میزان تطابق وضعیت موجود با استاندارد های از قبل تعیین شده ، رسالت، اهداف و انتظارات مبین کیفیت است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کیفیت را تناسب ویژگی های عناصر با انتظارات دانست وتصریح کرد: کیفیت عاملی برای تطبیق با شرایط جدید وحدی قابل پیش بینی است که بتوان با حداقل هزینه به آن رسید.
محمدی در ادامه با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی بعنوان پیوستار موفقیت ورشد سازمانی، برنامه ریزی را لازمه پیشبرد اهداف بالا دستی بویژه در نظام های آموزشی دولتی نیمه متمرکز، وجوب تعامل سطوح مختلف و زبان مشترک مدیران عنوان کرد.
وی در پایان گفت: آموزش وبهسازی نیروی انسانی به ویژه معلمان ومربیان حلقه اصلی مفقوده مغفوله نظام کنونی آموزش وپرورش کشور می باشد چرا که موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام های آموزشی، منوط به توانمندی ها و قابلیت های حرفه ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه هادر محیط واقعی وکار گزاران حقیقی آموزش وپروش هستند.
نظر دهید