کردستان
200سفیر در مدارس با نیازهای ویژه استان سلامت ونشاط را ترویج می کنند .
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: 200سفیر سلامت در مدارس با نیازهای ویژه استان به ترویج سلامت فردی و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه کمک می کنند.
به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر اهمیت انتخاب سفیران سلامت در مدارس گفت: یکی از وظایف آموزش و پرورش فرهنگ سازی، انتقال آموزه های بهداشتی و مراقبت از سلامت گروههای مختلف دانش آموزی است .
رنجبر گفت: سفیران سلامت در دوره ابتدایی، متوسطه پیش حرفه ای دوره اول و حرفه ای دوره دوم با هدف آگاه سازی، توانمندسازی شناخت عوامل تأثیرگذار برسلامت فردی و اجتماعی، تصمیم گیری صحیح در انتخاب رفتارهای بهداشتی و رعایت شیوه زندگی سالم در مدارس با نیازهای ویژه حضور دارند .
وی با بیان اینکه سفیران سلامت آموزشهای لازم را در سطوح خودمراقبتی فردی و خانوادگی فرا گرفته و به سایر هم سالان آموزش می دهند، افزود: اشاعه تندرستی، نشاط وپویایی بافرهنگ سازی وآموزش های مناسب برای تقویت بنیان های سلامت از دیگر فعالیت های مراقبین سلامت می باشد.
رنجبر تصریح کرد: سبک زندگی سالم، تغذیه صحیح واصولی، سلامت فردی، سلامت زیست محیطی، اصول ایمنی، پیشگیری از بیماری های واگیر وغیرواگیر، مشارکت در تیم های امداد و نجات از اقدامات مهی است که توسط این دانش آموزان در مدارس آموزش وانتقال داده می شود.
وی اظهار داشت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، سندی است که چارچوب تعلیم و تربیت را تدوین کرده و جامعه سالم را رقم می زند.
رنجبر اضافه کرد: برنامههای متعددی مانند جشنواره غذای سالم، فلوراید تراپی، برنامهها و جشنوارههای مناسبتی چون روز جهانی غذا، روز جهانی دیابت، پویش ملی مبارزه با سرطان، هفته سلامت، هفته محیط زیست و هفته منابع طبیعی به عنوان دیگر برنامه های سفیران سلامت در مدارس استثنایی استان در حال اجراست.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کرد: تکمیل پرونده های بهداشتی وثبت اطلاعات در سامانه بهداشتی، اجرای طرح ها و برنامه های کنترل سلامت، نظارت بر بهداشت و ایمنی، تشکیل شورای بهداشت، برگزاری جلسات آموزشی ویژه والدین به منظور توجه نمودن به سلامت جسم و روان دانش آموز و افزایش آگاهی دانش آموزان و اولیای آن از دیگر اقدامات در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان با نیازهای ویژه است.